پارس : عبدالله چمن گلی در گفتگو بامهر، در خصوص وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: پس از صادر نشدن به موقع روادید برای فرنگی کاران اعزامی به هندوستان، برخی از برنامه های ما دستخوش تغییر شد، اما به هر شکل سعی کردیم در همین زمان باقیمانده با اجرای تمرینات ویژه، تاثیرات منفی این تاخیر را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف ما از زودتر اعزام کردن تیم به دهلی نو، تطابق با شرایط آب و هوایی و همچنین کنترل وزن دقیق کشتی گیران تا قبل از مراسم وزن کشی بود که البته ما توانستیم بحث کنترل وزن ملی پوشان را در همین تاخیر چند روزه انجام دهیم، ولی تطابق با شرایط آب و هوایی را نمی توان کاری کرد.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی با اظهار امیدواری به روند رو به رشد ملی پوشان خاطرنشان کرد: برنامه های آماده سازی ما تا قبل از اعزام به رقابتهای قهرمانی آسیا طوری تدوین و اجرا شده بود که با این تاخیر چند روزه در اعزام به مشکل خاصی برنخوردیم و خوشبختانه ملی پوشان با روحیه و انگیزه بالایی برای حضور در این میدان درون قاره ای ثانیه شماری می کنند.

چمن گلی به حریفان اصلی ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا اشاره کرد و افزود: تیم های قزاقستان، کره جنوبی، ژاپن و چین از حریفان مستقیم و اصلی ما هستند که مطمئنا فرنگی کاران سبک وزن ما کار بسیار دشواری را با این حریفان خود پیش رو خواهند داشت. البته کشتی گیران ما در سنگین وزن با کشتی های چندان سخت و حساسی مواجه نخواهند بود، ولی باز هم نمی توان حریفان سنگین وزن آسیایی را دست کم گرفت.

وی با تاکید بر اصل برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی ادامه داد: مطمئنا تنها با برگزاری رقابتهای انتخابی است که می توان به اهداف مهمی همچون پشتوانه سازی و ایجاد حس رقابت بین مدعیان دوبنده تیم ملی دست یافت که خوشبختانه ما این اصل را در سرلوحه برنامه های سال جاری قرار داده ایم. ضمن اینکه تمامی فرنگی کاران مدعی با توجه به اصل انتخابی به حضور در صحنه و رسیدن به دوبنده تیم ملی امیدوارتر شده اند و با انگیزه بیشتری به تمرین می پردازند.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی در خاتمه گفت: بحث پشتوانه سازی باید در جامعه مربیان کشتی هم مورد توجه قرار گیرد و با میدان دادن به مربیان جوان و تحصیلکرده، راه را برای پیشرفت آنان هموار ساخت.