بدون شک موفقیت تیم ملی فوتبال ایران و صعودش به جام جهانی می تواند مهمترین اتفاق برای فوتبال و مردم کشور باشد به گونه ای که تاثیرات اجتماعی و اقتصادی آن تا چند سال قابل لمس است.

با این حال رفتارهایی که کارلوس کی روش داشته طی ماه های اخیر تاحدودی حاشیه های پیرامون این تیم را افزایش داده و حالا او با تعطیل کردن اردوهای تیم ملی به خاطر در اختیار نداشتن بازیکنانش، راهی مرخصی شده است.

اردوهای تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی لغو شد که برخی باشگاه ها از جمله پرسپولیس حاضر نشدند بازیکنان خود را در اختیار کی روش قرار دهند. همین امر جنگ لفظی را بین کی روش و برانکو ایجاد کرد و چند هفته سوژه نخست رسانه های ورزشی بود.

درحالی که می رفت تا این درگیری رو به خاموشی گذارد و اوضاع آرام شود، انتقال پرسروصدای مهدی طارمی و رامین رضاییان از پرسپولیس به تیم ریزه اسپور ترکیه آتش موضوع را شعله ورتر کرد و هواداران پرسپولیس که به شدت از این انتقال دلخور بودند با تشکیل کمپینی به فکر گرفتن انتقام از این دو بازیکن هستند.

به علاوه این آنها اعتقاد دارند کی روش باید از برانکو به خاطر اظهاراتی که داشت عذرخواهی کند. این دو موضوع عاملی شده تا برخی هواداران پرسپولیس با تشکیل کمپینی به فکر برخورد با طارمی، رضاییان و کی روش در ورزشگاه آزادی و همزمان با اولین بازی تیم ملی باشند.

مسئولان فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس و سایر نهادهای مرتبط باید با نیت حفظ منافع ملی و حمایت از ملی پوشان ایران که برای صعود به جام جهانی با رهبری کی روش مبارزه می کنند، تدبیر درست و منطقی برای این موضوع داشته باشند و اجازه ندهند این خطر بزرگ به منافع ملی لطمه بزند.