تیم ملی فوتبال برزیل عملکردی کابوس‌وار در رقابت های کوپا آمه‌ریکا داشت و از سه بازی تنها چها امتیاز کسب کرد.

سلسائو در بازی پایانی خود برابر پرو با یک گل تن به شکست داد تا با چهار امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار بگیرد و وداع زودهنگامی با این رقابت بزرگ داشته باشد. رسانه های برزیلی بعد از عملکرد کابوس وار این تیم در آمریکا به انتقاد تند از کارلوس دونگا پرداختند و خواستار اخراج این مربی جوان از هدایت سلسائو شدند.

نیمار، کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل که غایب بزرگ این تیم در کوپا آمه‌ریکا بود، به حمایت از تیم دونگا پرداخت و منتقدان را احمق توصیف کرد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اکنون احمق‌هایی شروع به انتقاد از تیم ملی کردند. آنها باید دست از این کارهایشان بردارند زیرا فوتبال ورزشی است که در آن هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. 

ستاره برزیلی بارسلونا ادامه داد: هیچ‌کس نمی داند تیم ملی در چه شرایط به سر می‌برد و چگونه در این رقابت ها به میدان رفت. هیچ بازیکنی کوتاهی نکرد. پوشیدن پیراهن تیم ملی، افتخار بزرگی برای همه ماست. همه بازیکنان، تیم خود را دیوانه‌وار دوست دارند و نهایت تلاش خود را برای موفقیت سلسائو به کار گرفتند اما طبیعی است گاهی اوقات در فوتبال نتایج آنطور که می‌خواهید درنمی‌آیند. 

باشگاه بارسلونا اجازه نداد نیمار در رقابت های کوپا آمه‌ریکا سلسائو را همراهی کند و این بازیکن بزرگ تنها می تواند در المپیک پیش‌رو به میدان برود.