قرارداد ۳۳۰ هزار دلاری با پروپئیچ و غرامت یک میلیارد و دویست میلیونی  برای فسخ قرارداد با این بازیکن در واقع نشان از اشتباهات استقلال  در خرید خارجی های فصل گذشته دارد چرا که  ریوالدو دسوزا، کرار، شیحی و پروپئیچ عملا به درد استقلال نخوردند. 

کرار جاسم که مدام قهر و محروم بود و یا دربی را به هدف بازی در جام ملت های عرب می پیچاند و موجب شکست می شد. ریوالدو که ۴۰ هزار دلارش گم شد و خودش هم رفت. شیحی مصدوم بود و موفق نبود. پروپئیچ هم با وجود قیمت بسیار بالا و عجیبش کارایی درستی نداشت و اکثر دیدار ها را از روی نیمکت نگاه کرد. او به جز دو گلی که در مجموع ۳۸۲ دقیقه بازی برای استقلال به ثمر رساند، دیگر هیچ ثمره‌ای برای آبی‌ها نداشته است.

در واقع منهای هرایر مگویان مدافع ارمنستانی باید تاکید کرد دیگر بازیکنان خارجی که طی این دو سال برای استقلال خریداری شده اند عملا  فقط حرام کردن پول بوده اند. جمع مبلغی که برای این بازیکنان هزینه شده است چیزی بیش از ۶ میلیارد تومان بوده است که استقلال طی این دو فصل ضرر و هزینه کرده و عملا کاربردی برای این تیم نداشته است.

به نظر می رسد جای خالی کمیته فنی در استقلال بسیار خالی است. خرید های خارجی میلیاردها تومان را از بین برده اند که لازم است باشگاه استقلال برای این معضل چاره ای بیاندیشد.