به گزارش پارس ، رسول خوروش با بیان اینکه تیم فوتبال سپاهان به لحاظ روحی روانی آماده رویارویی با استقلال است، درباره بازی فردا (دوشنبه) اظهار کرد: اگرچه شکست تلخی برابر الاهلی داشتیم اما چون همه بازیکنان ما با تجربه هستند و با چنین شرایطی در مسابقات داخلی و آسیایی آشنایی دارند، توانستند به خوبی ریکاوری کرده و هم از نظر جسمی و هم روحی روانی مهیای بازی با استقلال شوند. نتیجه بازی با الاهلی تاثیر زیادی روی آنها نگذاشته است.

به نقل ازایسنا، وی افزود: در آن مسابقه هم چون امکان باخت ما تقریبا وجود داشت، سپاهان با ترکیب کامل بازی نکرد تا بعضی از بازیکنان اصلی شرایط مساعدی برای مسابقه با استقلال داشته باشند! البته نه اینکه از قبل پیش بینی شکست از الاهلی را پیش بینی کرده باشیم یا این دو مسابقه را اولویت بندی کنیم اما با همه شرایط را در نظر می گرفتیم. در آن بازی محرم نویدکیا به میدان نرفت، سوکای ۳۰ دقیقه خلعتبری ۷۰ دقیقه، فرشید طالبی و احسان حاصفی هم یک نیمه بازی کردند. البته این کرانچار است که تشخیص می دهد چه بازیکنی برای کدام بازی به میدان رود و خودش هم علتش را می داند.

سرپرست سپاهان در پاسخ به این سوال که علت بازی نکردن نویدکیا چه بود، خاطرنشان کرد: البته ما پیش بینی شکست به این سنگینی را نمی کردیم اما اگر محرم مقابل الاهلی بازی می کرد، شانس بازی کردنش برابر استقلال بسیار پایین می آمد. الاهلی تیم خوبی است و باید این واقعیت را بپذیریم که فوتبال آنها نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده است. قبلا این طور نبود اما الان که در یک سال گذشته فوتبال ما در برنامه ریزی ها یک کار مثبت نکرده، آنها خیلی رشد داشتند. الاهلی یکی از بازیکنانش به نام سزار را با مبلغ ۱۰ میلیون یورو خریده و این بازیکن همان فوتبالی که در اروپا انجام می داد را با همان کیفیت در آسیا انجام می دهد. تفاوت بودجه تیم ها بسیار متفاوت از هم است.

وی با اشاره به تاثیر فشردگی بازی ها بر قوای جسمانی بازیکنان، به ایسنا گفت: فاصله کم بین بازی ها قطعا در قوای جسمی بازیکنان اثر می گذارد. پای صحبت که می شود می گویند در فوتبال اروپا تیم ها هر چهار روز یکبار بازی می کنند و ما هم اگر می گوییم حرفه ای هستیم، باید به این شرایط عادت کنیم. آخر ظرف یکی، دو هفته که نمی شود عادت کرد! نمی توان به یکباره از تیم ها بخواهیم کاملا حرفه ای باشند.

خوروش با انتقاد از برنامه ریزی ها افزود: اگر حرفه ای هستیم، کجای دنیا در این مقطع از لیگ، مثل ما دو، سه روز پیش تاریخ هفته سی وسوم و سی وچهارم لیگ را تعیین می کنند؟ ! تازه آیین نامه می گوید باید دو هفته پایانی لیگ همزمان باشد که بازی سپاهان در هفته سی وسوم این گونه نیست! ما گفتیم هفته سی وسوم را ۳۰ فروردین، سی وچهارم را ۱۵ اردیبهشت و فینال جام حذفی را ۲۰ اردیبهشت برگزار کنید.

وی از ارسال نامه درخواستی سپاهان به سازمان لیگ برای تغییر تاریخ فینال جام حذفی از ۱۴ به ۱۵ اردیبهشت خبر داد و به ایسنا گفت: واقعا چه دلیلی دارد ما با پرسپولیس یک روز زودتر از بازی استقلال و فولاد در لیگ، بازی کنیم؟ ! جز اینکه شاید می خواستند تکلیف فولاد تا حدی مشخص شود که آیا برای آسیایی شدن با تمام قوا مقابل استقلال بایستد یا خیر؟ ! این شبهه ها وجود دارد و ما از سازمان لیگ می خواهیم این بازی را حداقل همزمان با هفته سی وسوم لیگ برگزار کنند.

سرپرست سپاهان در واکنش به اینکه برای برگزاری فینال جام حذفی در مشهد چه نظری دارید نیز اظهار کرد: این قضیه در جلسه کادرفنی و هیات مدیره باشگاه مشخص می شود و من هنوز اطلاعی ندارم اما اگر دو باشگاه روی ورزشگاه بی طرف به توافق برسند که هیچ در غیر این صورت هم قرعه کشی می شود.

خوروش از تماشاگران آذری خواست تا برای تشویق سپاهان در بازی با استقلال به استادیوم آزادی بیایند و در پیش بینی اش از بازی با استقلال، گفت: فوتبال غیرقابل پیش بینی است اما سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی بازی خوبی برابر استقلال انجام داد. امیدوارم به اندازه همان بازی تماشاگران حامی سپاهان به ورزشگاه بیایند. برای بازی فردا ۲۵ اتوبوس از هواداران سپاهان به استادیوم آزادی می آیند و امیدوارم آذری ها هم مثل بازی گذشته برای حمایت از سپاهان بیایند.