به گزارش پارس ، علی اصغر مدیرروستا در گفت وگو با (ایسنا) ، درباره عدم موفقیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: باید واقعیت را قبول کرد. فوتبال ما نسبت به آسیا عقب افتاده است. شما بینید بازیکنان خارجی لیگ های عربی چقدر برای تیم هایشان موثر هستند. اساسا لیگ های آسیایی به سمت تیم های پایه حرکت می کنند و حاشیه های شان نسبت مسایل فنی کمتر است، دقیقا برعکس لیگ ما.

او افزود: این مسایل دست به دست هم می دهد و نتیجه این می شود که در لیگ ما همه به دنبال نتیجه گرایی هستند و کسی به دنبال کشف استعدادها نیست. همین موجب کاهش مسایل فنی شدهاست. البته از نتایج سپاهان انصافا شگفت زده شدم. این تیم چندین سال است که روند خوبش را حفظ کرده و در بورس است. البته می توان دلیل این امر را در ضعف خط دفاعی سپاهان دانست. این تیم با دریافت هشت گل در دو بازی نشان داد با جدا شدن مهره های تدافعی اش، بازیکنان خوبی را جایگزین نکرده است.

سرمربی سابق تیم های لیگ برتری در ادامه با تشریح وضعیت تراکتورسازی و استقلال دو نماینده دیگر ایران در آسیا اظهار داشت: استقلال در عربستان هم خوب نبود. الهلال بازی را در آنجا به طور کامل در اختیار داشت. فکر می کنم الهلالی ها استقلال را دست کم گرفته بودند و همان طور که دیدید در تهران هم چند موقعیت خوب گلزنی داشتند که اگر از آن به خوبی استفاده می کردند، شاید با نتیجه ای سنگین تر استقلال را شکست می دادند. تراکتورسازی سال نخست حضورش در لیگ آسیایی را تجربه می کند و نباید توقع زیادی داشت. با این حال امیدارم در ادامه رقابت ها هر سه تیم ایرانی در آسیا موفق باشند، هر چند که اعتقاد دارم دلیل ناکامی ما در آسیا نداشتن تیم های پایه است. چیزی که در شعار به دنبال آن هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تشویق فرهاد مجیدی را می توان عامل ناکامی استقلال برابر الهلال در تهران دانست، گفت: استقلال در تهران از موقعیت خاصی برخوردار نشد و برای گل زدن لازم است، پنج فرصت ایجاد کنید تا دو گل بزنید. آن سوی میدان الهلال چند موقعیت داشت که اگر از خودگذشتگی بازیکنانش بیشتر بود، می توانست با دو یا سه گل استقلال را شکست دهد اما این که شکست گردن تماشاگران بیافتد، درست نیست. البته هم اعتقاد دارم که بهتر بود تماشاگران تا آخرین لحظه استقلال را تشویق می کردند ولی تشویق چند دقیقه ای آنها موجب باخت استقلال نشد. نمی شود بردها مال ما باشد و شکست ها مال تماشاگران.

مدیر روستا درباره فشردگی لیگ برتر و تاثیرش روی نتایج نمایندگان ایران در آسیا اظهار داشت: چندان این حرف را منطقی نمی دانم. زمانی که استارت لیگ برتر می خورد، تیم های آسیایی از فشردگی ها اطلاع دارند و به همین دلیل خودشان را برای سه جام می بندند. از سویی دیگر به نظر می رسد سپاهان و استقلال در حال حاضر از لحاظ نفرات کمبودی ندارند.