شاهرخ شهنازی در پایان مراسم اهتزاز پرچم امام رضا (ع) در محل کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یک مراسم معنوی برگزار شد و از مسئولان آستان قدس تشکر می‌کنم که پرچم امام هشتم را از مشهد به تهران آوردند و در این مکان به اهتزاز در آمد. 

وی در خصوص آخرین وضعیت کسب سهمیه المپیک گفت: با تلاش‌هایی که فدراسیون‌ها کردند تا امروز 47 سهمیه کسب شده و مطمئن هستم سهمیه‌ها نسبت به دوره گذشته بیشتر خواهد شد و انشا الله با عنایت امام رضا کاروان ایران در المپیک موفقیت کسب خواهد کرد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص این که گفته می‌شود محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی قهر کرده است، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی افتاده باشد. رسول خادم مدیر توانمندی است و انشا الله که بنا هم با توجه به موفقیت اخیر و این که یک فرد معتقد است کاروان ایران را در المپیک یاری خواهد کرد. چیزی از فدراسیون به ما در این باره منتقل نشده و اگر مسئله‌ای به ما اعلام شود دریغ نخواهیم کرد. 

شهنازی در خصوص گلایه‌های ملی‌پوشان دو و میدانی از جمله لیلا رجبی و مریم طوسی عنوان کرد: رجبی طبق برنامه فعالیت می‌کند و از شرایط طوسی هم خبری ندارم. موضع ما حمایت از قهرمانان و ورزشکاران است و باید با این امکانات محدودی که داریم کار را جلو ببریم. 

وی در خصوص آخرین وضعیت بودجه مربوط به المپیک گفت: جلسات خوبی با سازمان مدیریت داشتیم و انشاالله رقمی اختصاص پیدا کند که بتوانیم آن را صرف المپیک کنیم. خیلی نگران بودجه نیستم و این درخواست را کرده‌ایم که زودتر این مبلغ اختصاص پیدا کند. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص نگرانی‌هایی که در رشته کشتی مطرح می‌شود، گفت: کشتی بودجه زیادی می‌خواهد و خادم هم بر همین اساس به بودجه دولتی بسنده نشده و از کمک اسپانسر استفاده می‌کند. برنامه‌های این فدراسیون گسترده است و تلاش بر این است که در بخش المپیک بتوانیم پوشش لازم را بدهیم. 

شهنازی درباره تمرینات انفرادی کیانوش رستمی و اختلافاتی که گفته می‌شود بین او سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری وجود دارد اظهار داشت: رئیس این فدراسیون فرد با تجربه‌ای است و مطمئن باشید که او این مسائل را رصد و مدیریت می‌کند. مرادی بدون شک این مصلحت را دیده که کیانوش انفرادی تمرین کند و ما هم صلاح نمی‌دانیم به مسائل فنی ورود پیدا کنیم. اگر مشکلی وجود داشته باشد فدراسیون به ما منتقل می‌کند، مطمئن باشید فدراسیون از ما نگران‌تر است و شخص علی مرادی از من شهنازی نگرانی بیشتری دارد. 

وی در پایان در خصوص حضور رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در ایران گفت: شنیده‌ام که از آیان دعوت به عمل آمده است اگر او به ایران بیاید قطعا جلسه‌ای را با وی برگزار می‌کنیم. ما همچنین دیروز پیامی را به روسای کمیته‌های المپیک کشورهای دیگر فرستادیم و با برخی از آنها در زمان برگزاری بازی‌های المپیک جلساتی را خواهیم داشت.