کشتی آزاد ایران تا حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو چندین میدان رسمی و تدارکاتی را پیش رو دارد که رسول خادم و کادر فنی تیم ملی حساب ویژه ای برای حضور در این مسابقات باز کرده‌اند.

این در حالیست که تیم ملی کشتی آزاد باید کمتر از سه هفته دیگر خود را مهیای حضور در جام جهانی ۲۰۱۶ لس آنجلس کند و سپس در چند میدان تدارکاتی تا المپیک به میدان برود.

رسول خادم نیز با تایید این مطلب معتقد است به دلیل فاصله زمانی بسیار کم بین جام جهانی آمریکا و بازیهای المپیک ریو و همچنین تورنمنت‌های لهستان و ارمنستان که حکم آخرین میدان انتخاب آزادکاران برای المپیک را برای کادر فنی دارد،  روزهای سخت و حسای پیش روی اهالی کشتی آزاد است.

به گفته سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، تورنمنت بین المللی لهستان بلافاصله یک هفته بعد از جام جهانی آمریکا و تورنمنت بین المللی ارمنستان نیز دو هفته پس از جام جهانی برگزار خواهد شد که برخی از آزادکاران مورد نظر کادر فنی باید برای اثبات توانمندی های خود تا المپیک در این دو میدان تدارکاتی شرکت کنند.

خادم اما در واکنش به این ترافیک کاری و حضور مکرر آزادکاران در میادین مختلف گفت:  شرایط بسیار سختی است و مطمئنا در جام جهانی آمریکا هم پیکارهای سختی پیش رو داریم، اما باید توجه داشت که تیم ملی ایران سابقه دو سال حضور موفق در رقابتهای آمریکا را دارد و توانسته است عنوان قهرمانی جام جهانی را در این کشور از آن خود کند.

رئیس فدراسیون کشتی در تازه ترین اظهارات خود در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد ترکیب تیم‌های اعزامی به جام جهانی امریکا و همچنین تورنمنت های لهستان و ارمنستان تا اواسط هفته آینده از سوی کادر فنی نهایی و اعلام خواهد شد.

جام جهانی کشتی آزاد طی روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه با حضور هشت تیم برتر مسابقات جهانی در شهر لس‌آنجلس آرمیکا برگزار می‌شود.