سعید لطفی  ، درباره وضعیت قرارداد خود با باشگاه نفت تهران گفت: با توجه به اتمام قراردادم با باشگاه نفت دیگر به این تیم تعهدی ندارم.  البته منتظرم تا تکلیف این تیم در هفته آتی مشخص شود و پس از آن برای ادامه فوتبالم تصمیم گیری کنم. 
 
وی درباره این که آیا مسائلی که پس از 7عقد قرارداد علی رضا بیرانوند با پرسپولیس به وجود آمد، در قرارداد او هم وجود دارد، بیان کرد: من بازیکن آزاد هستم و این که در قراردادم نیامده که باید تا پایان فینال جام حذفی به نفت پایبند باشیم. بنابر این مشکلی برای جدایی از نفت ندارم. 
 
مدافع تیم فوتبال نفت تهران درباره پیشنهاد از سایر تیم ها، اظهار کرد: نقل و انتقالات تاکنون به صورت رسمی آغاز نشده و تکلیف سرمربی بسیاری  و فهرست نفراتشان مشخص نیست. با این حال غیر رسمی از چند تیم پیشنهاد دارم هر چند که این پیشنهادات تاکنون جدی نشده است. 
 
لطفی درباره احتمال ادامه بازی برای نفت  بیان کرد: نفت به جز امسال در سال های اخیر از لحاظ امکانات و مسائل مادی جزو بهترین تیم های لیگ بوده و آرامش خاصی در آن حاکم بوده است. اگر وضعیت مالی این تیم بهبود پیدا کند، یقین بدانید هر بازیکنی در ایران آرزوی بازی برای نفت را دارد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. 
 
مدافع تیم فوتبال نفت در پایان اظهار کرد: یکی از شروط باشگاه نفت برای فروش این است که مالک جدید بلافاصله با اعضای تیم تسویه حساب   کند. در چنین شرایطی فکر می کنم با توجه به فروش باشگاه در چند روز آتی، تا میانه های هفته آینده وضعیت بسیاری از بازیکنان، اعضای کادرفنی نفت و پرداخت مطالبات آن ها مشخص شود.