استقلال در حالی قرار است روز نهم خردادماه در فینال جام حذفی به مصاف ذوب‌آهن برود که از هم اکنون باشگاه فعالیت خود را برای انتخاب سرمربی فصل آینده این تیم شروع کرده است. هرچند پرویز مظلومی در آستانه کسب جام در اولین سال حضورش در این تیم است اما ظاهرا تمام اعضای هیأت مدیره دیگر تمایلی به ادامه حضور او در این تیم ندارند و آنچه که مسلم است بعد از فینال جام حذفی با هر نتیجه‌ای او از کار بر کنار می‌شود تا باشگاه بتواند با سرمربی جدید خود و البته با خرید بازیکنان جدید فصل بعد بتواند با پرسپولیس و دیگر تیم‌های قدرتمند لیگ برتر رقابت کند.

در این بین یکی 2 روزی است که شایعاتی در مورد سرمربیگری علیرضا منصوریان در استقلال منتشر شده است اما نکته جالب این بود که روز گذشته در بسیاری از کانال‌های تلگرامی اعلام شد که او با استقلال قرارداد امضا کرده است، موضوعی که از طرف خود منصوریان تکذیب شد اما از طرف باشگاه استقلال به طور کلی رد نشد. در بیانیه‌ای باشگاه استقلال هرگز نیامده بود که قرار نیست منصوریان سرمربی استقلال شود و تنها از رسانه‌های مختلف خواسته شده بود که در آستانه بازی فینال جام حذفی برابر ذوب‌آهن آرامش این تیم و البته کادرفنی را بر هم نزنند.

هرچه که هست جدایی مظلومی از استقلال حتی در صورت قهرمانی این تیم در جام حذفی قطعی به نظر می‌رسد و تنها جنگ قدرت بر سر انتخاب سرمربی جدید این تیم است. عده ای از اعضای هیأت مدیره استقلال اعتقاد دارند تنها دوای درد این تیم منصوریان است چراکه این مربی یک استقلالی اصیل است، به علم روز مربیگری مجهز است، کارنامه‌اش در فوتبال ایران خوب است و البته از همه مهمتر می‌تواند چند بازیکن جوان نفت تهران را با خود به استقلال بیاورد و به نوعی تیم قدرتمندی را روانه بازی‌های لیگ برتر کند.

اما از طرف دیگر عده‌ای از اعضای هیأت مدیره هم اعتقاد دارند که تنها راه مقابله با پرسپولیس و برانکو حضور یک مربی خارجی روی نیمکت این تیم است و بنابراین باشگاه باید گزینه‌های داخلی را فراموش کند. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که پروژه حضور منصوریان در استقلال را منتفی کنند. آنها معتقدند فرهاد مجیدی می‌تواند به عنوا دستیار مربی خارجی در استقلال حضور داشته باشد تا پس از کسب تجربه در آینده سرمربی آبی‌پوشان باشد.

اما  در این بین روز گذشته محمدرضا خلعتبری در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که می‌خواهد برای فصل جدید با استقلال قرارداد امضا کند که در این بین گفته می‌شود او در لیست فصل آینده منصوریان قرار دارد و همین می‌تواند ثابت کند که فعلا زور موافقان علیرضا منصوریان در هیأت مدیره بیشتر از مخالفان او است.

بی‌تردید مربی استقلال هرکسی که باشد به طور قطع بعد از فینال جام حذفی نامش در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت و تا قبل از آن اتفاق دیگری قرار نیست بیفتد.