از نیمکت نشینی در بازی های باقیمانده فصل جاری تا نپوشیدن پیراهن شماره یک براونشوایگ در بوندسلیگای یک فصل آینده.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شکست سه بر صفر براونشوایگ برابر هرتابرلین در هفته گذشته رقابت های بوندسلیگای ۲ باعث شده است تا داوری جایگاهش را در درون دروازه براونشوایگ در خطر ببیند. آن هم در شرایطی که این تیم در آستانه راهیابی به بوندسلیگای یک قرار گرفته است.

داوری در بازی دوشنبه گذشته میان دو تیم صدرنشین بوندسلیگای ۲ عملکرد خوبی نداشت. تورستن لیبرکنشت، مربی این دروازه بان ۲۵ ساله ایرانی – آلمانی که بلافاصله پس از بازی به پشتیبانی از او پرداخته بود، در نشست خبری پیش از بازی با" زاندهاوزن" حرف های دیگری زد: " گزینه تغییر دروازه بان شماره یک همچنان پیش روی من قرار دارد. "

او بازهم انتقادی از داوری که چندی پیش برای نخستین بار در اردوی تیم ملی ایران حاضر شد، مطرح نکرد ولی همزمان به ستایش از ماریان پتکوویچ رقیب اصلی داوری پرداخت: " او که در زمستان به جمع ما برگشت، همواره فشار را بیشتر کرده و اکنون می تواند پاداش عملکردش را ببیند. تصمیمی که به نوشته پایگاه اینترنتی NDR می تواند به ضرر داوری باشد و به زیان او تمام شود. "

پایگاه اینترنتی شبکه رادیو، تلویزیونی یادشده در ادامه همچنین می نویسد: " فهرست اشتباه های داوری طولانی است. در هفته های گذشته انتقادهایی آرام از توانایی های دروازه بان براونشوایگ در رسانه ها دیده می شد. داوری که در شروع فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۱ جای پتکوویچ آسیب دیده را گرفت، همواره از پشتیبانی لیبرکنشت، سرمربی خود برخوردار بود: " داوری یکی از ۵ دروازه بان برتر بوندسلیگای ۲ است. او با آرامش خود کار را برای ما آسان می کند. " با این همه داوری از آغاز دور برگشت دیگر از آن تسلط همیشگی خود برخوردار نبود. اگرچه تا تعطیلات زمستانی خوب بود ولی اشتباه های اخیرش به بهای از دست رفتن چند امتیاز برای تیمش تمام شده است. او در شکست ۲ بر یک برابر مونیخ ۱۸۶۰ در گل پیروزی حریف مقصر شماره یک بود. یا در باخت یک بر صفر به دویسبورگ دست کم با بدشانسی زیادی همراه بود. دست آخر در بازی برابر هرتا باید ضربه آزاد رونی را که به گل نخست بازی انجامید، مهار می کرد. فرزند پدری ایرانی و مادری آلمانی که انگیزه حضور در بوندسلیگا را دارد اجازه داد، توپ وارد دروازه اش شده و تیمش در مسیر شکست قرار گیرد. "

سایت دیگری درباره داوری می نویسد: " تمام این ها توپ هایی هستند که در هر حال باید مهار شوند؛ توپ هایی که دروازه بانی برجسته در روز خوبش باید بتواند از عهده مهار آنها برآید. داوری به تازگی روی توپ های بلند هم مطمئن ظاهر نشده است و چند بار روی سانتر بازیکنان حریف اشتباه داشته است. از سوی دیگر موقعیت ها برای درخشش مرد شماره ۲۶ براونشوایگ کمتر وجود داشته است. مدتی است فرصت برای تماشای شیرجه های تماشایی او به وجود نیامده است. او که بازی های دور رفت میانگین نمره ۲.۶ را دریافت کرده بود، اکنون با افتی آشکار نمره ۳.۵ را از آن خود کرده است. داوری در یازده بازی انجام شده از دور برگشت ۵ بار نمره ضعیف ۴ یا حتی کمتر را از کارشناسان دریافت کرده است. "

به نوشته" برانشوایگر سایتونگ" ناجوانمردانه است که دروازه بان سابق ماینتس را برای رخدادهای خوب سال ۲۰۱۳ نادیده گرفت. او سهم خود را در موفقیت های ۲۰۱۳ براونشوایگ به خوبی ادا کرده است تا آنجا که مربی اش می گوید: " دانیال در این فصل ما را بارها نجات داده است. "

NDR اشتباه داوری را شانسی برای پتکوویچ دانست؛ دروازه بانی که اگر چه در دسته سوم درون دروازه تیمش می ایستاد ولی هواداران زیادی دارد و در یک و نیم سال نیمکت نشینی اش فرصتی برای اشتباه نداشته است. خبر بد دیگر برای داوری آن است که شنیده می شود، بازیکنان جدیدی در صورت راهیابی براونشوایگ به بوندسلیگای یک در راه این تیم هستند که شاید در میان آنان دروازه بان جدید هم باشد.

بدیهی است که براونشوایگ با وجود باخت سه بر صفرش در برلین فاصله ای ۱۰ امتیازی با دیگر رقیبان داشته و این اختلاف در ۶ هفته باقیمانده از رقابت ها می تواند حاشیه امنی برای داوری و همبازیانش باشد. آیا داوری تنها قربانی این شکست خواهد بود و با نیمکت نشین شدنش تاوان اشتباه های اخیر را می دهد؟

کیکر آن لاین می نویسد: " این تصمیم برای دروازه بان تازه وارد تیم ملی ایران سخت خواهد بود. اینتراخت برای فصل آینده دروازه بانی جوان و باآتیه را به خدمت خواهد گرفت. رقابت دو نفره پتکوویچ و داوری به زودی سه نفره خواهد شد. "