درک بائرمن پیش از تمرین عصر دیروز تیم ملی بسکتبال ایران در تالار بسکتبال آزادی، در جمع خبرنگاران گفت: هفته دوم تمرین ماست و بازیکنان معتقدند بسیار خسته شد‌ه‌اند. این نشانه خوبی است، چون بازیکنان باید در تمرین احساس خستگی کنند اما هفته دیگه قطعاٌ از این هم خسته‌تر خواهند بود. البته ما هنوز نتوانسته‌ایم یک بازی پنج به پنج داشته باشیم و در آینده این کار را انجام می‌دهیم تا قابلیت بازیکنان مشخص شود. 
 
وی درباره ترکیب جوان تیم ملی توضیح داد: بعضی از این بازیکنان سال پیش هم در اردو بودند اما موفق نشدند به دور بعد راه یابند. بازیکنان بسیار خوبی داریم اما باید برای پیشرفت آن‌ها کار کنیم و این را مدنظر داشته باشیم که تنها در این صورت موفق خواهیم بود. 
 
بائرمن درباره حضور  تیم ملی با ترکیب جوان در بازی‌های غرب آسیا توضیح داد: برخی از جوانان ما عضو اصلی تیم ملی بودند. ما با بهترین ترکیب به غرب آسیا می‌رویم، چون هدفمان قهرمانی این مسابقات است. اگر برخی جوانان را در ترکیب تیم ملی دیدید، تعجب نکنید. 
 
وی افزود: باید این را درنظر بگیریم که پیشرفت بازیکنان جوان کمی زمانبر است. اگر ما با بازیکنانی مانند جواد داوری و صمد نیکخواه بهرامی در این مسابقات حضور می‌شدیم، قطعاٌ کارمان راحت‌تر بود اما باید به جوان‌ها فرصت دهیم تا پیشرفت کنند. 
 
سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین گفت: هیچ نکته منفی بین من، فدراسیون و بازیکنان باتجربه وجود ندارد. در تیم‌های ملی برای همیشه باز است و هربازیکنی می‌تواند به تیم ملی برگردد. درست مانند درک نوویتسکی که سه سال در تیم ملی آلمان حضور نداشت اما به این تیم بازگشت.