به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی کاپ آسیا هر سال با حضور بهترین های قاره کهن در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می شود. ۱۶ بازیکن برگزار کننده این رقابت ها در هر یک از بخش های مردان و زنان هستند.

۱۰ بازیکن بر تر آسیا (بر اساس رنکینگ جهانی) ، قهرمان آسیا، قهرمان دوره پیشین کاپ آسیا و چهار نفر از مناطق مختلف آسیا (آسیای میانه، آسیای مرکزی، آسیای غرب و آسیای جنوب شرق) نفراتی هستند که در هر یک از دو بخش مردان و زنان این دوره از مسابقات تنیس روی میز قهرمانی کاپ آسیا شرکت می کنند.

نوشاد و نیما عالمیان نمایندگان تنیس روی میز ایران هستند که در این دوره از مسابقات قهرمانی کاپ آسیا شرکت می کنند. البته ندا شهسواری هم دیگر نماینده ایران بود که به دلیل مخالفت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان از اعزام به محل مسابقات بازماند. بر این اساس و در صورتیکه بازیکنی جایگزین وی نشده باشد، رقابت های امسال کاپ آسیا در بخش بانوان با حضور ۱۵ بازیکن برگزار خواهد شد.

در هر صورت بیست و ششمین دوره مسابقات تنیس روی میز کاپ آسیا از روز جمعه در هنگ کنگ آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. قرعه کشی این مسابقات امروز پنجشنبه انجام می شود تا طی آن بازیکنان شرکت کننده و از جمله برادران عالمیان حریفان خود را بشناسند.

برای مسابقات تنیس روی میز قهرمانی کاپ آسیا ۱۰۰ هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده که سهم هر یک از بخش بانوان و مردان ۵۰ هزار دلار است. قهرمان این مسابقات در هر بخش ۱۴ هزار دلار جایزه نقدی دریافت می کند.

نوشاد عالمیان در دوره گذشته مسابقات تنیس روی میز کاپ آسیا به عنوان چهارم دست یافت. این برای نخستین بار در طول تاریخ تنیس روی میز ایران بود که بازیکنی موفق به کسب این عنوان در این رقابت ها شده بود.