مهدی ذاکر درباره اظهارات محمدحسین انصاری‌فرد مبنی بر بازداشت عباس انصاری‌فرد مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس، گفت: اینکه چرا عباس انصاری‌فرد بازداشت شده، موضوع پرونده مطروحه در مرجع قضایی است و افشا آن منع قانونی دارد، لکن در خصوص ابهامات باشگاه نسبت به قراردادهای منعقده در زمان مدیریت وی باید گفت. در سال 88 که آقای عباس انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود، به قائم‌مقام خود مجوز می‌دهد که در امارات، شرکتی ثبت شود که این شرکت با صد درصد سهام، به نام قائم‌مقام وقت باشگاه و به نام پرسپولیس امارات ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: همین شرکت در سال 88 با همین اسم با مدیرعامل وقت باشگاه توافق‌نامه و قرارداد منعقد مینماید. پس از چند سال اخطارهایی برای باشگاه آمد که 15 میلیارد تومان از طریق سازمان لیگ و از محل درآمدهای باشگاه پرسپولیس کسر شود و کاشف بعمل آمد قائم مقام وقت باشگاه طبق همان توافقنامه اقدامات قضایی انجام داده و درصدد توقیف برداشت وجوه باشگاه میباشد که حسب اقدامات حقوقی توقف عملیات اجرایی اخذ و اعمال گردید و بصورت موقت خطر از باشگاه دور شد.

مشاور حقوقی و وکیل باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: صرفنظر از اینکه موضوع مطروحه جرم هست یا نه،که قطعا در صلاحیت مرجع قضایی است و نظر آن مرجع برای ما صائب و لازم الاجراست باید در این خصوص ابهامات برطرف می‌شد؛ چراکه پولی از باشگاه پرسپولیس خارج شده که این پول برای تأسیس یک شرکت در امارات بوده است. بعداً همین شرکت با استناد به توافق‌نامه‌ای که با مدیرعامل وقت داشته، اقامه دعوا کرده و برای خود حقی قائل بوده است، به دلیل این ابهامات و از آنجایی که ما از جای دیگری تهدید می‌شدیم تا اموالمان توقیف شود، این مسئله را به مرجع قضایی منعکس نمودیم که قصد دارند حساب ما را بلوکه کنند. حالا در این میان این مرجع قضایی است که می‌گوید این موضوع جرم است یا نه. اینکه در اقرارها تناقض بوده یا نه، مباحث پرونده‌ای است و کسی نمی‌تواند در خصوص آن صحبت کند. اگر کسی می‌خواهد اطلاع دقیق‌تری از این مسئله داشته باشد، می‌تواند با بازپرس پرونده صحبت کند.

ذاکر در خصوص اظهارات انصاری‌فرد مبنی بر اینکه با اصرار مسئولان باشگاه پرسپولیس، برادر وی بازداشت شده، اظهار داشت: این حرف منطقی نیست؛ چراکه مطابق قوانین موضوعه اصرار برای بازداشت یک نفر، دلیل بازداشت نیست. و درخواست یک طرف پرونده کفایت در بازداشت شخص دیگری نمینماید. قطعاً باید بازپرس محترم رسیدگی کننده به اقناع وجدانی برسد تا فردی بازداشت شود. اگر مرجع قضایی با اظهارات طرف قضیه به اقناع وجدانی نرسد، کسی بازداشت نمی‌شود و این مسائل از بدیهیّات علم حقوق و قوانین موضوعه است. اینکه چرا آقای محمدحسین انصاری‌فرد این حرف‌ها را زده، من اطلاعی ندارم، اما باید بگویم شعبه رسیدگی‌کننده به این پرونده، تنها شعبه ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی است و بازپرس لایق و باسوادی هم در آن حضور دارد.