به گزارش پارس ، به نقل از مهر، هفته سی و یکم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در حالی روز جمعه با برگزاری دیدار استقلال و گهر دورود به پایان می رسد که شاگردان خسته قلعه نویی که سه شنبه شب در دومین بازی خانگی خود در ورزشگاه آزادی در سال ۹۲، دومین باخت متوالی را کسب کردند، به دیدار گل پرحاشیه گهر دورود می رود. جبران شکست برابر الهلال، صعود به صدر و پایان دادن به ناکامی خانگی در سال ۹۲، سه هدف اصلی آبی پوشان در این بازی محسوب می شود.

استقلال که به علت برنامه ریزی لیگ، ۶ روز دیرتر از سپاهان به میدان می رود، در حالی در ورزشگاه آزادی میزبان گهر است که روز ۱۷ فروردین صدر جدول را به سپاهان سپرد. آنها در پایان طولانی ترین هفته لیگ برتر که از آغاز تا اتمام آن ۱۵ روز طول کشید، به فکر کسب پیروزی مقابل گهر دورود هستند زیرا تساوی یا باخت، ابی پوشان را پس از مدتها صدرنشینی به رده دوم می فرستد.

آبی پوشان تهرانی که پس از دو دیدار سنگین مقابل الهلال عربستان به مصاف میهمان دورودی خود می روند، روز سختی را برابر شاگردان پرانگیزه محمد مایلی کهن پیش رو خواهند داشت. تیمی که در صورت از دست دادن امتیازهای موجود باید با لیگ برتر وداع کند.

گهری ها که در سال جدید با رفت و برگشت محمد مایلی کهن و مشکلات عدیده مالی که باعث تعطیلی تمرینات این تیم شد، مواجه بودند، انگیزه بالایی دارند در آخرین بازی خود که پخش مستقیم سراسری دارد، توانایی های خود را ارائه دهند. در این تیم بازیکنی مانند محمد پروین سابقه بازی در تیم پرسپولیس را داشته و گلزنی برابر استقلال و بردن یا ناکام گذاشتن این تیم در آزادی لذت مضاعف تری برای این بازیکن دارد. شاید تمام این انگیزه ها باعث شود گهری ها مشکلات هفته های اخیر خود را فراموش کنند و پس از ۱۰ هفته طعم پیروزی در لیگ برتر را بچشند، نتیجه ای که سقوطشان به دسته اول را به تاخیر خواهد انداخت.

البته رویارویی محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی همیشه جذابیت های خاصی داشته است. مایلی کهن پرسپولیسی خیلی دوست دارد در روزهای پایانی (احتمالی) حضورش در گهر دورود برابر استقلال پیروز شود و قلعه نویی هم علاقه دارد با شکست دادن تیم مایلی کهن به صدر جدول بازگردد.

تمام این اتفاقات حساسیت و جذابیت های رقابت تیم های صدر و قعر جدول لیگ برتر را در روز پایانی هفته سی و یکم بیشتر خواهد کرد. مسابقه ای که با تصمیم کمیته انضباطی و تا این لحظه بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد، تماشاگرانی که یکی از عوامل موفقیت استقلال در مسابقات داخل خانه محسوب می شوند.

برنامه دیدار پایانی از هفته سی و یکم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:
* استقلال تهران - گهر دورود، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی

جدول رده بندی لیگ برتر:
۱ سپاهان اصفهان ۶۲ امتیاز
۲- استقلال تهران ۶۰ امتیاز - یک بازی کمتر
۳- تراکتورسازی تبریز ۵۸ امتیاز
۴- فولاد خوزستان ۵۴ امتیاز
۵- نفت تهران ۴۸ امتیاز
۶- پرسپولیس تهران ۴۶ امتیاز
-------------------------------
۱۴- ذوب آهن اصفهان ۳۱ امتیاز (تفاضل گل ۱۱-)
۱۵- آلومینیوم هرمزگان ۳۱ امتیاز (تفاضل گل ۱۴-)
۱۶- پیکان تهران ۲۴ امتیاز
۱۷- گهر دورود ۱۹ امتیاز - یک بازی کمتر (تفاضل گل ۲۵-)
۱۸- صنعت نفت آبادان ۱۹ امتیاز (تفاضل گل ۲۶-) - به دسته اول سقوط کرد