پارس : مجتبی جباری پس از شکست یک بر صفر استقلال مقابل الهلال در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی خوبی انجام دادیم و می توانستیم نتیجه را تغییر دهیم. عملکرد ما در ریاض هم بسیار خوب بود و توانستیم موقعیت خوبی در جدول داشته باشیم. اکنون با این شکست نا امید نیستیم و همچنان در صدر جدول قرار داریم. اگر در دو مسابقه دیگرمان به پیروزی برسیم می توانیم به مرحله بعد صعود کنیم.

به گزارش فارس، وی در مورد وضعیت استقلال گفت: یکی از شانس های صعود هستیم، باید از عملکرد بازیکنان با شرایطی که وجود دارد قدردانی کرد. یک ماه مانده به پایان مسابقات بخشی از پول را به حساب بازیکنان ریختند. در این مدت بدون دریافت پول بازی کردیم و در کل موقعیت خوبی داشته ایم. در جام حذفی به سپاهان باختیم. تماشاگر باید فکر کند و فقط نباید به صرف تخلیه انرژی به ورزشگاه بیاید. هواداران نباید اینقدر متوقع باشند که پس از یک شکست اینچنین برخورد کنند.

جباری تأکید کرد: هواداران باید صبورتر باشند، ما چیزی نکاشتیم که بخواهیم درو کنیم. اگر استقلال اکنون در این جایگاه قرار گرفته است به خاطر غیرت بازیکنان است و جا دارد از بازیکنان حمایت بیشتری انجام شود.

کاپیتان استقلال افزود: تشویق مجیدی باعث شد تمرکز بازیکنان بر هم بخورد، تماشاگران باید فکر بیشتری کنند و نباید زحمات بازیکنان را زیر سؤال ببرند. نباید فراموش کنیم که در عربستان توانستیم الهلال را شکست دهیم و حالا در اینجا بازی را واگذار کردیم.

وی در انتقاد به اتفاقاتی که در جریان بازی افتاد و مواد محترقه ای که منفجر شد، اظهار داشت: نمی دانم چرا برخی حق به جانب برخورد می کنند، فوتبال را در سطح بالایی برگزار می کنیم و در یک دیدار محلی به میدان نرفته ایم که اگر بازیکنی من را می زند یا هل می دهد برای تلافی او را بزنم یا هل بدهم. در زمین مسابقه دوربین های زیادی وجود دارد و داور هم مشغول قضاوت است. فوتبال بازی می کنیم و بحث سیاسی در آن وجود ندارد. نباید بحث خلیج فارس را مطرح کنند و این کارها وظیفه افراد دیگری است. در عربستان از ما بهترین میزبانی صورت گرفت، نه تماشاگران، نه در هتل و نه در خیابان مشکلی برایمان به وجود نیامد و کارمان را به راحتی انجام دادیم. باید حمایت بیشتری از ما صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: نباید تنها در صورت پیروزی تشویق شویم و وقتی یک باخت می آوریم زحمات بازیکنان با این کارها زیر سؤال برود. به عنوان کاپیتان می خواستم از بازیکنان که زحمت زیادی کشیدند حمایت کنم و به هواداران بگویم در چه وضعیتی قرار داریم و باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیریم. نباید قضیه را تنها از یک جنبه نگاه کرد.