به گزارش پارس ، به نقل ازسایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در نشست روسای هیئت فوتبال استانی دقایقی برای حاضران سخنرانی کرد و با تبریک سال نو و خوشامد گویی به حاضران گفت: باید بگویم که در سال ۹۲ رویدادهای بین المللی تعیین کننده ای داریم که علاوه بر بازی های ملی، لیگ حرفه ای و لیگ قهرمانان آسیا را هم داریم. فدراسیون فوتبال در شش سال اخیر کارهایی انجام داده که پیش از شش سال گذشته یا انجام نشده بود و یا شروع شده بود و به نتیجه نرسیده بود. هیئت رئیسه پس از انتخابات سال ۸۶ و پس از دوره انتقالی سیاست های توسعه فوتبال را در ۱۸ بند تنظیم کرد که اوایل سال ۸۷ ابلاغ و اجرا شد. یکی از آنها دو رقمی شدن تعداد کرسی های بین المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که به آن رسیدیم و در حال حاضر ۱۵ عضو در کرسی های بین المللی داریم.

وی در ادامه گفت: استانداردسازی و کسب سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا که از فصل ۸۰-۸۱ شروع به کار کرد در همان روزها چیزی برای عرضه نداشت. نه پروانه حرفه ای شدنی در کار بود و نه باشگاه ها هیئت مدیره داشتند اما در این شش سال استاندارد سازی انجام شد و ارزیابی هایی که بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند به این نتیجه رسیدند که ما توانستیم حرفه ای عمل کنیم. در حال حاضر بحث خصوصی سازی مطرح است که این بحث باید از سوی سازمان خصوصی سازی کشور دنبال شود نه فدراسیون فوتبال. فدراسیون فوتبال کارش نظارت بر باشگاه ها، هیئت ها، استاندارد سازی باشگاه ها را شروع کرده ایم.

محمد نبی تصریح کرد: ما در بحث منابع مالی، محدودیت هایی داشته ایم اما با همه محدودیت ها، سعی کرده ایم میزبانی های رقابت های بین المللی داشته باشیم و حتی در برخی مواقع استان ها میزبانی رقابت ها را بر عهده گرفته اند. به هر ترتیب با احتساب رقابت های بین المللی که در تهران میزبانی کرده ایم سالی حدود ۵۰۰۰ هزار خارجی به ایران آمده اند و رفته اند و از این حیث درست مثل یک وزارت خارجه کوچک عمل کرده ایم. در عین حال هم به طور اکید نظام اداری کشور را رعایت کرده ایم و همزمان با آن مناسبات و رویدادهای بین المللی را هم انجام داده ایم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره برگزاری گردهمایی های مختلف گفت: در طول سال گردهمایی های مختلف تخصصی، فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و سازمان لیگ برتر و امور فرهنگی را برگزار کرده ایم. در بحث فرهنگی خیلی کارهای زیادی انجام داده ایم چرا که می دانیم که لیگ برتر ما و فوتبال ما در کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس زیر نظر است و همه این رقابت ها را از طریق شبکه های تلویزیونی رسانه ملی می بینند. خروجی آن باید مثبت و اخلاق مدار باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: تعامل و تلاش در امر موفقیت تیم ملی ملاک عمل قرار گرفته است و کلیه رسانه های گروهی، اهالی ورزش، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان با تعامل خوبی که دارند سهم اصلی ر ا بر عهده داشته و دارند.