به گزارش پارس ، خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز رضایت از وضعیت تمرینی بازیکنان این تیم اظهار داشت: همه بچه ها خیلی خوب کار می کنند، انگیزه ها بالاست و همه با انرژی در تمرین شرکت دارند.

وی که از زمان آغاز اردوهای تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی نسبت به گذشته در آرامش و با سکوت بیشتری تمرینات بازیکنان را نظارت می کند، خاطرنشان کرد: به مرحله ای رسیده ایم که دیگر نیازی به سخت گیری و اینکه بازیکنان را تحت فشار قرار دهم، نیست چون آنها می دانند خواسته من چیست و تمرین خوب داشتن یعنی چه؛ ضمن اینکه خود بازیکنان می دانند اینکه من پیش از این به آنها فشار می آوردم و گاهی هم فریاد می زدم در چه جهت بوده است اما الان شرایط به گونه ای است که کمتر نیازی به این رفتارها است.

" در تمرینات امروز بازیکنان در دو گروه متفاوت تمرینات را دنبال کردند. یک گروه به تمرینات سرویس و دریافت پرداخت و گروه دیگر هم روی توپ گیری کار کرد آیا این شیوه تمرین برای تمام جلسات تمرینی اعمال می شود" ؟ سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این پرسش یادآور شد: این شیوه تمرینی بود که برای این جلسه به کار بردیم. شاید هم طی روزهای آینده آن را تکرار کنیم اما به این معنا نیست که همیشه کارمان بر اساس این شیوه پیش می رود. گهگاه بازیکنان با هم ترکیب می شوند و گاهی هم با توجه به معیارهای متفاوت در گروه های مجزا از هم تمرینات را دنبال می کنند. همه چیز به شرایط بازیکنان و برنامه تمرینی بستگی دارد.

وی در مورد میزان رضایتمندی خود از پیشرفت بازیکنان طی اردوی اول و اردوی دوم این تیم که در حال پیگیری است، گفت: اولین مساله ای که برایم اهمیت داشت بحث ذهنیت بازیکنان بود که از این بابت خوشحالم چون همه بازیکنان تصور خوب و مثبتی از حضور در اردو و مسابقات دارند.

ولاسکو خاطرنشان کرد: مساله دیگری که برایم مهم است و آن را از بازیکنان خواسته ام این است که هر کدام در یک محور مختص به خود پیشرفت داشته باشند. اگر هر بازیکن یک مورد منحصر به خود را تقویت کند در مجموع به پیشرفت تیم منتهی خواهد شد. این گونه پیشرفت بهتری در کارمان خواهیم داشت. در کل تمام بازیکنان برای بهتر شدن نیروی فردی و تیمی کار می کنند و از این جهت رضایت کامل دارم.

وی با تاکید بر اینکه می تواند برای حضور در رقابت های لیگ جهانی اسامی ۲۲ بازیکن را به فدراسیون بین المللی والیبال اعلام کند، گفت: البته هنوز برای معرفی بازیکنان زمان داریم. فکر می کنم تا اواخر خرداد فرصت داشته باشیم تا ترکیب تیم را معرفی کنیم البته باید پیش از سفر به بلغارستان این کار را انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: در عین حال که می توانیم فهرست ۲۲ نفره به فدراسیون جهانی معرفی کنیم باید برای دیدار با هر تیمی در لیگ جهانی ترکیب دوازده نفره خود را مشخص کنیم و انتخاب همین بازیکنان کار سختی است. از بین بازیکنانی که در تیم هستند بعضی ها را برای تیم زیر ۲۳ سال کنار می گذاریم چون اگر با ما باشند ذخیره هستند اما در تیم زیر ۲۳ سال شانس خیلی بیشتری برای بازی دارند.

" انجام سه دیدار مقابل بلغارستان تنها دیدارهای تدارکاتی است که برای تیم ملی پیش از آغاز لیگ جهانی پیش بینی شده است. فکر می کنید این تعداد بازی برای آمادگی تیم کفایت کند" ؟ ، وی در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: به هر حال هرچه تعداد دیدارهای تدارکاتی بیشتر باشد شرایط راضی کننده تر خواهد بود. این طبیعی است اما در مجموع از عملکرد فدراسیون برای مهیا کردن شرایط برگزاری دیدارهای دوستانه راضی هستم همان طور که سال گذشته هم فدراسیون دیدارهای تدارکاتی زیادی را برای تیم ملی مهیا کرد.

ولاسکو در مورد پیوستن بازیکنان ملی پوش کاله به این تیم جهت شرکت در مسابقات باشگاه‎ های آسیا خاطرنشان کرد: این مساله ای نیست که برای تیم ملی آزار دهنده باشد. البته اگر تمام ملی پوشان را با هم در اختیار داشته باشیم شرایط تمرینی بهتر خواهد بود اما در غیاب این دسته از بازیکنان، نفرات دیگری هستند که تمرینات را با حضور آنها پیگیری کنیم ضمن اینکه مسابقات باشگاه های آسیا در ایران برگزار می شود و باید به این تیم هم کمک کرد.

" علیرضا نادی از شرایط فعلی و اینکه از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شده راضی نیست. دلیل تصمیم شما برای این کار چه بود" ؟ ، وی پاسخ شفافی به این پرسش نداد و فقط گفت: در نشستی که با این بازیکن داشتیم همه شرایط و مسایل را برای او توضیح دادم. چه بسا بعد از بازی های لیگ جهانی نگاه مان نسبت به این مساله تغییر کند واین شانس را می دهیم که این بازیکن باز هم در آینده در ترکیب تیم ملی باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه" فکر نمی کنید در غیاب علیرضا نادی، تیم ملی والیبال در دفاع دچار مشکل شود" ؟ ، گفت: نمی دانم! ما می توانیم در خیلی جاها مشکل داشته باشیم شاید هم در دفاع دچار مشکل شویم اما ایران تیم خوبی است و هیچوقت یک تیم خوب وابسته به یک بازیکن خاص نیست شما تصور داشته باشید که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر در یک تیم یک بازیکن مهم آسیب ببیند. علاوه بر این ما در تیم ملی بازیکنانی داریم مانند تشکری و غلامی که از سرعتی زن‎ های با تجربه هستند و نیروی جوانی همچون جدیدی. در تیم زیر ۲۳ سال هم مسعود غلامی و سامان فائزی رادر اختیار داریم.