به گزارش پارس ، در گفتگو با مهر، سید محمد شروین اسبقیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهم برنامه های فدراسیون قایقرانی در سال ۹۲ تصریح کرد: در روزهای نخست سال جاری اردوهای تیم های ملی قایقرانی با هدف آماده سازی جهت شرکت در کاپ های جهانی مجارستان و لهستان که شورای برون مرزی هم با حضور در آنها موافقت کرده، آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر مسابقات کاپ های جهانی، رقابت های قهرمانی آسیا در دو ماده روئینگ و کانو را پیش رو داریم. البته مهمترین هدف ما در سال جاری آماده سازی هرچه بهتر تیم های قایقرانی ایران برای حضور پرقدرت در بازی های آسیایی اینچئون است.

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به بحث تعلیق فدراسیون قایقرانی، آیا ورزشکاران ایران مجوز حضور در رقابت های برون مرزی را دارند؟ اظهار داشت: پیگیری های لازم در حال انجام شدن است و تلاش بر این خواهد بود که مشکلی در سر راه حضور ورزشکاران ایران در رقابت های برون مرزی وجود نداشته باشد و قطعا هم مشکلی پیدا نخواهد شد؛ ضمن اینکه علی قلم سیاه به عنوان دبیر کل کنفدراسیون کانو آسیا در حال پیگیری امور بوده و بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران هم در حال تلاش برای رفع مشکل فدراسیون قایقرانی است.

وی با بیان اینکه قایقرانی ایران سال شلوغی را پیش رو دارد، افزود: اواسط مهرماه سال جاری مسابقات آب های آرام قهرمانی آسیای در ازبکستان، رقابت های آب های آرام زیر ۲۳ سال جوانان جهان مرداد ماه در کانادا، پیکارهای روئینگ قهرمانی جوانان جهان مرداد ماه در لیتوانی و رقابت های روئینگ قهرمانی آسیا شهریور ماه سال جاری در چین از مسابقات مهم پیش روی فدراسیون قایقرانی در سال جاری خواهد بود.

اسبقیان با اشاره به بحث مالی فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه باید هزینه ها و منابع مالی را مدیریت کنیم، گفت: باید در مسابقاتی شرکت کنیم که به سود ما باشد چرا مهمترین برنامه و هدف فدراسیون قایقرانی حضور پرقدرت در بازی های آسیایی کره جنوبی است.

وی در خصوص عدم حضور خود در اجلاس کنفدراسیون کانوی آسیا اظهار داشت: جلسه مذکور نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا بوده است که البته تعدادی از روسای فدراسیون های آسیا از جمله خود من در آن عضویت ندارند. دوستانی که از ایران در نشست کنفدراسیون آسیا شرکت کرده اند، نماینده قاره ای و عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا هستند. البته علی قلم سیاه، مشاوری عالی فدراسیون قایقرانی در این جلسه حضور دارد و از تمامی حق و حقوق های فدراسیون ایران دفاع خواهدکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اوایل هفته جاری اجلاس کنفدراسیون کانوی آسیا در ژاپن برگزار شد که احمد دنیامالی و حسن تیمور تاش رئیس و دبیر سابق فدراسیون قایقرانی ایران در این نشست حضور پیدا کردند اما از سید محمد شروین اسبقیان، رئیس فعلی قایقرانی ایران برای حضور در این جلسه دعوت نشده بود.