به گزارش پارس ، علی پروین در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ابتدا در خصوص سالگرد سیروس قایقران، اظهار داشت: به خدا شرمنده خانواده سیروس شدم. دلم برایش تنگ شده است خیلی دوست داشتم بر سر مزارش حضور پیدا کنم و فاتحه ای بفرستم اما برخی گرفتاری ها اجازه نداد.

وی افزود: دوست ندارم این طور برداشت شود که حالا قایقران از میان ما رفته من چنین صحبت هایی را در مورد مرحوم قایقران میزنم. او یکی از بهترین شاگردان من بود که به استادش احترام می گذاشت. هیچ وقت پاس گلی را که به مهدی فنونی زاده داد و او هم دروازه کره را باز کرد، فراموش نمی کنم. به نظرم یک روز به یاد ماندنی برای من بود که همیشه مقابل چشمانم می آید.

پروین عنوان کرد: از تمام رسانه ها چه نوشتاری و چه تصویری می خواهم درباره سیروس بیشتر بنویسند و بگویند. به خدا نسل امروزی باید بیشتر درباره این اسطوره گیلانی بداند. سیروس شاگردی بود که یک بار سرش را مقابل استادش بلند نکرد تا جوابی بدهد. به خدا مربیگری کردن برای این شاگردها همیشه یک افتخار است. انشاالله کاری کنید که خانواده این عزیز در آرامش زندگی شان را ادامه دهند. هیچ وقت یاد و خاطره سیروس که همیشه زیرچشمی او را زیرنظر داشتم فراموش نمی شود.

پروین در خصوص بازی پرسپولیس و داماش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایران و صعود سرخ پوشان به فینال، گفت: به بازیکنان و کادر فنی تبریک می گویم اما مردیم و زنده شدیم تا این بازی تمام شد. پرسپولیس برد اما این شکست چیزی از ارزش های داماش کم نمی کند. آنها فوتبالی بسیار خوب و منطقی را ارائه کردند و جا دارد به جوانانش تبریک بگویم.

پروین در خصوص کیفیت بازی نیز گفت: بالاخره بازی در چمن مصنوعی شرایط خاص خودش را دارد. داماش سالیان زیادی است که با این زمین آشناست. اما در کل شرایط برای دو تیم یکی بود. به نظرم پرسپولیس در ضربات پنالتی مزد تجربه زیاد خود را گرفت چون خدا وکیلی بازیکنان این تیم بسیار خوب و باتجربه پنالتی زدند.

پروین در مورد رویارویی پرسپولیس با سپاهان در فینال جام حذفی نیز اظهار داشت: یک بازی بزرگ در انتظار دو تیم است، مخصوصا برای پرسپولیسی ها که لیگ را از دست داده اند. باید پرسپولیس با برنامه و جسورانه بازی کند. حیف است که تا اینجا آمده و حالا در یک بازی جام را از دست بدهد.

وی در پایان ضمن دعوت از مردم برای حمایت از استقلال در بازی مقابل الهلال نیز گفت: وقتی بحث ملی و رویارویی ما مخصوصا با این عرب ها در میان است همه باید ملی فکر کنیم. روز سه شنبه استقلال ایران بازی دارد و مثل همیشه آزادی را برای الهلالی ها جهنم کنیم و دست در دست همدیگر به دنبال سربلندی فوتبال ایرانی باشیم. همیشه گفته ام و باز هم می گویم وقتی عرب هایی که ۵۰۰ تماشاگر در بازی های خود در ورزشگاه نمی بینند، با دیدن ۱۰۰ هزار هوادار در آزادی دست و پای خود را گم می کنند و انگار وارد جهنم شده اند. امیدوارم نمایندگان ما این هفته هر ۳تایی بردهای شیرین را به دست آورند.