به گزارش پارس به نقل از تسنیم، زین الدین زیدان، ستاره پیشین تیم ملی فرانسه و باشگاه رئال مادرید اسپانیا عنوان کرد استعداد خاص گرث بیل، هافبک کناری تیم تاتنهام انگلیس در سال گذشته وی را تحت تاثیر قرار داده است.

بیل ۲۳ ساله که در فصل ۱۳-۲۰۱۲ عملکرد درخشانی داشته در ۳۷ بازی که در فصل جاری با پیراهن تاتنهام به میدان رفته است موفق شده ۲۲ گل را برای این تیم به ثمر برساند. گفته می شود وی یکی از نقل و انتقالات پرسروصدای فصل آینده خواهد بود و دو تیم قدرتمند بارسلونا و رئال مادرید علاقه مندی خود برای جذب این هافبک - مهاجم ولزی تاتنهام را نشان داده اند.

احتمال حضور زیدان در جمع کادر مربیگری تیم رئال در فصل آینده محتمل است. وی پس از تماشای بازی تاتنهام انگلیس برابر لیون فرانسه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا عنوان کرد: بازیکنی که بیشتر از همه در این فصل من را تحت تاثیر بازی خویش قرار داد در واقع از لیگ قهرمانان اروپا نیست. او در لیگ اروپا بازی می کند و نامش گرث بیل است.

زیدان ۴۰ ساله افزود: بیل خارق العاده و استثنایی است. او زیاد سخت گیر نیست و در کنار سرعتش با گام های وحشتناکی که برمی دارد باورنکردنی است. گرث از کمترین فضای ممکن نیز برای خود راه نفوذ می سازد. همچنین وی تکنیک خوبی دارد که برای یک فوتبالیست بزرگ مهم و ضروری است. نباید فراموش کرد که او در کنار این مهارت هایش فوتبال عالی و زیبایی را از خود به نمایش می گذارد.

هافبک پیشین تیم ملی فرانسه تصریح کرد: بیل با نحوه بازی خود من را واقعا تحت تاثیر خود قرار داده است. من بازی وی را دو یا سه بار از نزدیک دیده ام که آخرین آن رویارویی تاتنهام با لیون بود. هر بار که این هافبک ولزی در زمین بازی صاحب توپ می شود می تواند تماشاگران را سورپرایز کند.

پس از اینکه تاتنهام موفق شد در هفته سی و یکم لیگ برتر انگلیس تیم سوانزی را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد، ویاس بواس، سرمربی تاتنهام گرث بیل را بازیکنی بزرگ و جهانی خواند. هافبک - مهاجم تاتنهام در این بازی گل دوم تیمش را در دقیقه ۲۱ وارد دروازه سوانزی کرد.

زیدان نیز با این نظر سرمربی پرتغالی تاتنهام موافق است ولی اعتقاد دارد که بیل هنوز در حد استاندارهای لیونل مسی آرژانتینی و کریس رونالدو پرتغالی نیست. او در پایان خاطرنشان کرد: شاید هنوز وی در حد مسی و رونالدو نباشد ولی باید گفت که فوتبالیستی متفاوت است. به شخصه فکر نمی کنم که وی تا تبدیل شدن به بازیکنی بزرگ فاصله آنچنانی داشته باشد.