به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، پائولو دی کانیو که حرکاتش در دوران بازیگری باعث شد تا خیلی ها او را یک فاشیست یا نژاد پرست بدانند پس از انتخاب به عنوان سرمربی ساندرلند اعلام کرد او فاشیست و نژادپرست نیست. این در حالیست که پس از انتخاب دی کانیو به عنوان سرمربی ساندرلند، دیوید میلبند عضو مجلس پارلمان انگلیس و از وزرای سابق دولت تونی بلر و گوردون براون در واکنش به این انتخاب از سمت خود استعفا کرد و تعدادی ازهواداران ساندرلند نیز با انتقاد از این تصمیم اعلام کردند تا زمانی که دی کانیو سرمربی تیم باشد، برای حمایت از تیم به استادیوم نخواهند رفت.

دی کانیو درباره انتقادات صورت گرفته گفت: صحبت کردن درباره نژادپرستی احمقانه است. کسانی که من را می شناسند می دانند این نظرات احمقانه و غیر واقع است. وقتی در روزهای اولم در انگلیس در چارلتون بودم بهترین دوست من تره ور سینکلر بود. آنها می توانند درباره من و شخصیت من با شما صحبت کنند.

دی کانیو پیش از این در کتاب زندگی نامه شخصی اش بنیتو موسولینی دیکتاتور سابق ایتالیا را فردی منضبط و با اخلاق توصیف کرده بود که انتشار این جملات با واکنش های منفی گسترده ای روبرو شد.

سرمربی جدید ساندرلند ادامه داد: نمی خواهم درباره سیاست حرف بزنم زیرا سیاست حیطه من نیست. ما در مجلس قرار نداریم و در زمین ورزشی حضور داریم.

مدیر اجرایی تیم ساندرلند با حمایت از دی کانیو: از دیدن واکنش های منفی نسبت به حضور دی کانیو در تیم ساندرلند متاسف هستم. اینکه دی کانیو را نژادپرست یا فاشیست بدانیم توهین است. نه تنها توهین به دی کانیو محسوب می شود بلکه توهین به باشگاه است.