به گزارش پارس به نقل از کاپ، سال آینده والیبال ایران روزهای سختی را در پیش خواهد داشت حضور در رقابت های انتخابی المپیک و پس از آنهم حضور در المپیک ریو از جمله برنامه های والیبال ایران است و در شرایطی باید در این رقابت های مهم حاضر شویم که سکان هدایت تیم هم در دست یک مربی تازه وارد همچون لوزانو است درچنین شرایطی خیلی از بازیکنان امید به حضور در تیم ملی دارند چه آنهایی که همیشه پای ثابت تیم ملی بوده اند و چه آنهایی که در دوره های مختلف به دلایلی حذف شدند و چه آنهایی که هنوز حضور در تیم ملی را تجربه نکرده اند از این میان می توان به بازیکنی اشاره کرد که به او لقب بی حاشیه ترین بازیکن تیم ملی را داده بودند. آرمین تشکری بازیکن بااخلاق تیم ملی بود که در مدت حضورش در تیم ملی از او حاشیه ای دیده نشد و ساکت و آرام تنها به تمرین بازی فکر می کرد اما به یکباره تصمیم گرفت از تیم ملی جدا شود و جالب بود که تا به امروز هم دلیل اصلی جدایی اش از تیم ملی را مطرح نکرده است. تنها در آن برهه امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی درباره کناره گیری تشکری گفت:"آرمین از طریق پیامک موضوع کناره گیری اش از تیم ملی را به من مطرح کرد و هر چه در باره دلایل این اتفاق از او سوال کردم چیزی جز مشکلات شخصی را مطرح نکرد . من می خواستم به صورت تلفنی با او صحبت کنم اما او حاضر به صحبت نشد و حتی از او خواستم به فدراسیون بیاید تا رودر رو با او صحبت کنیم و شاید اورا از این تصمیم منصرف کنیم اما قبول نکرد. من حتی تا زمان شروع تمرین هم مسئله رابا کواچ مطرح نکردم اما وقتی کواچ سراغ آرمین را گرفت من موضوع را به او گفتم و کواچ هم با درک شرایط و مشکلات شخصی آرمین ،این مسئله را پذیرفت. من اگر کوچکترین تغییری در رفتار این بازیکن می دیدم شاید متوجه موضوع می شدم  شاید حتی با علم به این موضوع به او یک مرخصی کوتاه مدت می دادم اما مثل اینکه واقعا در این مقطع او نمی توانسته به تیم کمک کند  وبرای جدایی خیلی مصر بود ."

با اینکه حدود ده ماهی از این اتفاق گذشته است اما آرمین باز هم نمی خواهد دلایل کناره گیری اش از تیم ملی را مطرح کند جالب است که او این بار می گوید: شاید اگر حرف بزنم به تیم ملی دعوت نشوم و ترجیح می دهم که باز هم سکوت کنم چراکه حضور در تیم ملی و شرکت در المپیک برایم از هر چیز دیگری مهم تر است!

صحبت های ما را با آرمین تشکری بازیکن خوب تیم والیبال شهرداری ارومیه در زیر می خوانید.

آرمین اوضاع شهرداری ارومیه چطور است؟

خدا را شکر اوضاع و احوال مان بد نیست. چند بازیکن مصدوم و سرماخورده داریم که انشالله آنها بهبود یابند اوضاع مان بهتر هم خواهد شد.

چرا دو بازی مقابل اردکان و تبریز را شکست خوردید؟

واقعیت این است که در هر دو بازی ما خوب بازی نکردیم در مقابل حریف بسیار خوب بود. آنها بهترین عملکرد را مقابل ما داشتند و به نتیجه هم رسیدند.جالب است که تیم های دیگر حتی تیم های متوسط هم هر زمان مقابل ما قرار می گیرند می خواهند بهترین عملکرد خود را داشته باشند ملی پوشان ما به بازیکنان دیگر تیم ها انگیزه می دهند تا در برابر ما سفت و سخت بازی کنند مخصوصا حضور سعید معروف باعث می شود که بازیکنان حریف سخت بجنگند و بخواهند خودشان را نشان دهند البته چیز طبیعی است و اگر من هم در تیم دیگری بودم در برابر معروف قرار می گرفتم حسابی می جنگیدم تا خودی نشان دهم! به هر حال در این دو بازی هم ما اشتباه زیاد داشتیم و شاید هم به خودمان باختیم.

عده ای می گفتند باخت تان به تبریز مصلحتی بوده تا آنها به پلی آف صعود کنند.

اصلا چنین چیزی درست نیست و من که شدیدا تکذیب می کنم این حرف ها را رقبای ما در می آورند و الکی می خواهند برای تیم حاشیه درست کنند. ما با تمام توان مان بازی کردیم و حتی یک لحظه هم به باخت و تبانی فکر نکردیم. تبریزی ها هم بسیار خوب ظاهر شدند و خیلی کم اشتباه بودند و حق شان بود پیروز شوند.

از رده سومی جدول راضی هستید؟

ما می توانستیم دوم هم شویم اما به هر حال زیاد فرقی نمی کرد و مهم از الان به بعد است.

دیدار با پیکان را چطور می بینی؟

به هر حال این بازی شاید از یک طرف تشریفاتی به نظر آید اما نتیجه آن برای هر دو تیم مهم است و میخواهند که پیروز این میدان باشند. امیدوارم که بازی خوبی از آب درآید و در واقع می توان گفت این بازی می تواند یک بازی تدارکاتی سخت برای مرحله پلی آف باشد که ما سعی می کنیم برنده آن باشیم.

عده ای از مردم ارومیه در فضای مجازی برای پیکانی ها خط و نشان کشیده اند که انتقام سال گذشته را می گیرند جو آنجا چطور است؟

نه، مردم ارومیه بسیار مردم والیبال دوستی هستند و شرایط را به درستی درک می کنند درست است که بسیار روی تیم شان متعصب هستند اما مطمئنا با بازیکنان حریف کاری نخواهند داشت و تنها با حمایت از تیم خودشان کمک خواهند کرد تا ما پیروز شویم. برخی به خاطر تعصبی که دارند حرف هایی می زنند اما اکثریت هواداران ارومیه نشان داده اند که به دنبال حاشیه نیستند و می دانند که اگر خدایی نکرده حاشیه ای درست شود دود آن به چشم تیم خواهد رفت.

مرحله پلی آف را چطور ارزیابی می کنی؟

به نظر من لیگ تازه از پلی آف شروع می شود یعنی بخش اصلی رقابت ما در مرحله پلی آف است و همه می دانیم که در این مرحله رقابت ها سخت می شود و باید بسیار هوشیار باشیم. ما تجربه بدی از این مرحله داریم و همراه باریج اسانس کاشان 20 هفته صدر جدول بودیم اما در پلی آف حذف شدیم برای همین هم خوب می دانیم که کار اصلی ما تازه شروع شده است و تا به اینجا چیزی از دست نداده ایم.

نظرت راجب حذف کاله آمل چیست؟

خیلی دوست داشتم کاله جزو 8 تیم برتر باشد چراکه به نظرم حق شان حضور در پلی آف بود به هر حال این تیم در سطح حرفه ای تیم داری می کند و همیشه هم تیم خوبی داشته و برای همین جایش خالی است و امیدوارم که سالهای آینده باز هم با قدرت در رقابت ها حاضر شود.

فکر می کنی حضور سیچلو و زیر نظر گرفتن رقابت ها به بازیکنان انگیزه می دهد؟

مطمئنا انگیزه دو چندانی خواهیم گرفت. من قول می دهم که عملکرد بازیکنان از این رو به آن رو خواهد شد. همه انگیزه دارند تا خودشان را نشان دهند و برای رقابت های المپیک تیم ملی را همراهی کنند الان هم بهترین فرصت است تا خودشان را نشان دهند.

خودت هم انگیزه حضور دوباره در تیم ملی را داری؟

من امسال به امید حضور دوباره در تیم ملی شروع کردم و مطمئنا دوست دارم که تیمم را همراهی کنم. صددرصد تلاشم را خواهم کرد تا نظر کادر فنی را جلب کنم و همراه تیم باشم.

هنوز نگفتی چرا از تیم ملی کنار رفتی؟

دوست ندارم زیاد مسئله باز شود و برای همین هم سکوت کردم اما متاسفانه بعد از کناره گیری ام حرف هایی زیادی زدند که خیلی ناراحتم کرد. از شنیدن آن حرف ها بیشتر ناراحت شدم .

کدام حرف ها؟

بهتر است حرفی نزنم و همین گونه در سکوت بماند بهتر است.

الان که کواچ رفته است چرا درباره مشکلاتی که آن زمان داشتی صحبت نمی کنی؟

نه اگر الان هم چیزی بگویم احتمال دارد بهانه ای شود برای بقیه تا از تیم ملی خطم بزنند و ترجیح می دهم در این شرایط باز هم سکوت کنم برای من فعلا موفقیت تیم ملی و حضور در آن بسیار مهم است و به حواشی کاری ندارم همیشه سعی کردم که از حاشیه ها دور باشم و الان هم نمی خواهم حرفی بزنم که هم خودم و هم تیم ملی درگیر حاشیه شود. فعلا همه باید فقط به موفقیت تیم ملی فکر کنیم این از هر چیز دیگری مهم تر است.

از لوزانو شناختی داری؟

نه شناختی که ندارم اما همین که ولاسکو از او تعریف کرده و گفته که لوزانو را قبول دارد و می تواند به ایران کمک کند همین برای من کافی است . حرف ولاسکو برای من حجت است و مطمئنا وقتی او تائیدش کند مربی خوبی است. شاید اخلاق و سبک لوزانو شبیه ولاسکو نباشد اما مطمئنا مثل او می تواند در روند تیم تاثیر بگذارد.

ولاسکو را خیلی دوست داری؟

خیلی بیشتر از آنکه فکرش را کنید. به اعتقاد من والیبال ایران مدیون ولاسکو است و نباید زحمات او را فراموش کنیم. تلاش زیادی کرد تا والیبال ایران را به جهان ثابت کند خوشبختانه ما هم پتانسیلش را داشتیم و توانستیم موفق شویم.

نظرت راجب کواچ چیست؟

درباره کواچ فقط می توانم بگویم که او بازیکن خوبی بود.

پس مربی خوبی نبود؟

ولش کن ترجیح می دهم درباره او حرف نزنم.

چند درصد فکر می کنی المپیکی شویم؟

همه قول صددرصد داده اند که امیدوارم عملی شود اما این قول در حرف راحت است و مطمئنا در عمل کار سختی خواهیم داشت چون تمام تیم ها به امید المپیکی شدن می آیند و نمی شود آنها را دست کم گرفت. هیچ تیمی زنگ تفریح ایران نخواهد بود و بهترین عملکرد را خواهند داشت. ما هم باید هوشیار باشیم تا انشالله طلسم را بشکنیم.

و در اخر اینکه صدای ظرف می آید چی کار می کنی؟

(باخنده) دارم آشپزی می کنم. دلتان نخواهد مرغ گذاشته ام.

مگر آقایان هم آشپزی بلدند؟

بله برای ما الکی حرف درست می کنند و می گویند فقط تخم مرغ بلدند وقتی تنها باشی مجبور می شوی که غذا درست کنی من هم الان آشپزی ام خوب شده است.