به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رسول خادم این روزها پرتلاش‌تر از همیشه در فضای کشتی کشور فعالیت می‌کند. او به عنوان رئیس فدراسیون کشتی به گفته خودش 80 درصد زمانش را صرف تامین منابع مالی‌ می‌کند و در این بین به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اردوهای آمادگی این تیم را زیر نظر گرفته است. بدین ترتیب هر چه به المپیک نزدیک‌تر شویم فشار کار او بالاتر می‌رود و حساسیت‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به اظهار نظر در مورد آخرین وضعیت کشتی کشور پرداخت. با ما همراه باشید.

تسنیم: تمرینات آزادکاران چطور پیش می‌رود؟

آزادکاران طبق برنامه، مرحله هفتم اردوی مقدماتی  را پشت سر می‌گذراند. برنامه‌ریزی به صورتی انجام شده تا جمعی از کشتی‌گیران موفق در رقابت‌های بین‌المللی "جهان پهلوان تختی" به عنوان مرحله اول انتخابی تیم ملی، ضمن این که در مسابقات بین المللی مختلف  شرکت می‌کنند و ارزیابی می‌شوند، ترکیبی از ایشان که اکثرا نفرات مجاز به حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی  خواهند بود، برای هدف اصلی که همان المپیک است, آماده شوند.

تسنیم: در فاصله ٧ ماه تا المپیک فضا را المپیکی می‌بینید؟

ما تلاش می‌کنیم تا در حد توان خود فضا را به سمت این رویداد سیاسی و ورزشی بزرگ و جهانی  ببریم. کشتی‌گیران و مربیان به ذوق کسب افتخاری  ملی و ماندگار در هر دو رشته از جان مایه می‌گذراند. ما هدف بزرگ و مقدسی را  پیش رو داریم. فرصتی برای توجه به بی‌توجهی‌ها نیست. چاره ای نیست. بزرگترین پشتوانه ما محبت مردم است  و لطف خدا. موضوع المپیک فراتر از حوزه مدیریت ورزش در کشورهاست. یک مسئله ملی است. امیدوار نیستم در زمان کوتاه باقی‌مانده تا المپیک، چنین نگرشی در سیاسیون در کشور به وجود آید.  باید دست خود را بر زانوی خود بگذاریم.

تسنیم: هدف کشتی آزاد و فرنگی از شرکت در تورنمنت‌های پیش‌رو چیست؟

تورنمنت‌های تدارکاتی بخشی از برنامه‌های فنی کادرهای  فنی در راه المپیک است و قطعا کادرهای فنی از هر مسابقه خارجی، هدف مشخصی را در راستای آماده‌سازی تیم دنبال می کنند.

تسنیم: چقدر امیدوار هستید که در مسابقات انتخابی کمیل قاسمی سهمیه آخر را به دست آورد؟

به هر حال کار کمیل قاسمی و یا هر کشتی‌گیر سنگین وزن دیگری که از ایران در رقابت های گزینشی در قزاقستان شرکت کند،  آسان نیست و چند کشتی‌گیر مدعی در این رقابت‌ها هستند.  امیدوارم  که بتوانند  کار خود را  در این مسابقات به خوبی دنبال کنند.

تسنیم: کسب ٣ سهمیه آخر کشتی فرنگی به نظر سخت می‌رسد؟

سه وزن باقی مانده در فرنگی اوزانی هستند که کشتی‌گیران آسیایی مدعی بسیاری دارد. محمد بنا و همکارانش در این مدت برای رسیدن به این هدف برنامه‌های خود را به شکلی  مناسب دنبال کرده‌اند و قطعا کشتی‌گیران هم با تمام وجود برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند و امیدوارم این تلاش‌ها در قزاقستان به نتیجه خوبی منجر شود، هر چند دو مسابقه گزینشی دیگر در مغولستان و ترکیه نیز در هر دو رشته آزاد و فرنگی پیش رو داریم.

تسنیم: مشکلات مالی فدراسیون تمرکز فنی شما را بر هم نمی‌زند؟

80 درصد زمان فعالیت من در بخش تامین منابع مالی مورد نیازفعالیت‌های  فدراسیون سپری می شود. گمان می‌کنم پاسخ شما را داده باشم.

تسنیم: در سبک وزن برای بعد از المپیک در کشتی آزاد فکری دارید؟

تمرینات مشترک آزادکاران جوان و بزرگسال مدت هاست در حال برگزاری است و قطعا در آینده جانشینی شایسته برای قهرمان بزرگ‌مان "حسن  رحیمی" می‌توانیم داشته باشیم.

تسنیم: آیا برخی نفرات از هم اکنون برای المپیک انتخاب شده هستند؟

مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی در اواخر فروردین سال آینده, ملی‌پوشان المپیکی را مشخص می‌کند، البته دست کادر فنی با توجه به سال المپیک در انتخاب نهایی کشتی‌گیران برتر اوزان مختلف با حمایت شوراهای فنی بازتر خواهد بود. شرایط المپیک با دیگر مسابقات کاملا متمایز است و به همین دلیل مرحله نهایی انتخابی تیم ‌ملی طبق فرایند با حضور حداقل دو کشتی‌گیر و حداکثر چهار کشتی‌گیر در هر وزن برگزار خواهد شد. برای انتخاب نفر برتر هر وزن علاوه بر رقابت‌های انتخابی تیم ملی، عملکرد هر یک از کشتی‌گیران در میادین بین المللی هم ملاک ارزیابی است.

تسنیم: مسابقات کسب سهمیه المپیک انتخابی تیم ملی  و جام‌های جهانی و بلافاصله المپیک کار را سخت نمی‌کند?

فرآیند انتخاب تیم‌های ملی به گونه‌ای طراحی شده که ضمن اینکه  از نظام و چارچوبی مشخص برخوردار است، قدرت مدیریت بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته برای  حضور مناسب در تمامی این رقابت‌ها به کادرهای فنی داده است، البته پیچیدگی و فشردگی کار زیاد و جمع و جور کردن آن دشوار است. از سوی دیگر با توجه به اینکه سال المپیک است قطعا شورای‌های فنی بیش از گذشته در کنار کادر فنی قرار دارند و قطعا تصمیماتی که گرفته می‌شود به نفع حال و آینده کشتی با اولویت کسب نتیجه  المپیک خواهد بود.

تسنیم: چند مدال در المپیک رسول خادم را راضی می‌کند؟

کشتی‌گیران و کادر فنی تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا باعث شادی دل مردم به عنوان بزرگترین پاداش خود شوند. امیدوارم با ادامه این روند نتیجه  راضی کننده‌ای حاصل شود هر چند هیچ چیز در کشتی قابل پیش‌بینی نیست.