به گزارش پارس به نقل از  خبرگزاری تسنیم، زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از دیدار استقلال و سپاهان با تبریک سال نو به همه مردم ایران اظهار داشت: من هم سعی می کنم در شادی سال نوی شما مشارکت داشته باشم و برایتان آرزوی سلامتی فراوان دارم.

سرمربی سپاهان اصفهان درباره دیدار فردای تیمش مقابل استقلال اظهار داشت: به نظر من مسابقه فردا مقدمه ای برای دربی ای است که قرار است در لیگ برگزار شود. متاسفانه باید بگویم مسابقه فردای ما فینالی قبل از فینال جام حذفی و به عبارتی فینال زودرس است. چون دو تیم با انجام بازی های خوب نشان دادند که قدرتمند هستند و متاسفانه فوتبال بی رحم است و فردا یکی از این دو تیم باید حذف شود. خوشبختانه ما هم از تعطیلات عید استفاده کرده و تلاش کردیم تا بازیکنان برای این دیدار آماده شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در حال حاضر استقلال در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد، می دانیم از امتیازات خود استفاده می کند و مقابل تماشاگران و ورزشگاه خودش با تمام قدرت ظاهر می شود. البته بازیکنان ما هم آمادگی کامل برای مقابله با فشارهایی که می دانیم استقلال وارد می کند را دارند.

کرانچار در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنم درباره بازیکنان محروم و مصدوم تیمش از جمله محمدرضا خلعتبری گفت: در حال حاضر محروم و مصدوم نداریم و همه بازیکنان در اختیار کادر فنی هستند. ترکیب فردای ما متشکل از همان بازیکنانی است که مقابل تراکتوسازی به میدان رفتند، بعلاوه اینکه در آن بازی جمشیدیان را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشتیم ولی او از این مصدومیت رهایی یافته و برای رسیدن به ترکیب ۱۱ نفره تیم تلاش می کند. خلعتبری زمانی که از اردوی تیم ملی برگشت به خاطر مصدومیتی که داشت کادر پزشکی ما تمام وقت روی او کار کردند و حالا کاملا سرپا بوده و انتظار دارم که فردا بتواند بازی کند.

سرمربی زردپوشان اصفهانی درباره اینکه آیا پیروزی پرگل مقابل تراکتورسازی در تبریز اعتماد به نفس بازیکنانش را افزایش داده است یا خیر، گفت: قطعا همینطور است چرا که آنها به این اعتماد به نفس رسیده اند که اگر می توانند تراکتورسازی را در زمین خودشان و در مقابل هواداران پرشمار تبریزی شکست دهند، پس این توانایی را هم دارند استقلالی که قدرتمندتر از تراکتورسازی است را نیز شکست بدهند. این مهم نه تنها برای مسابقه پیش رو بلکه برای همه مسابقات بویژه در جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان امکان پذیر است.

کرانچار در باره اعتراض باشگاه سپاهان به برگزاری بازی با استقلال در دهم فروردین ماه یادآور شد: علت اصلی اعتراض ما این بود که مسابقه ای که قرار است فردا برگزار شود امروز برگزار می شد. زیرا به محض اتمام این مسابقه باید به تدارکات لازم برای بازی بسیار مهم خود با الاهلی بپردازیم و این کار ما را سخت می کند زیرا فقط سه روز زمان داریم و در این مدت باید به طراوت بخشیدن بازیکنان بپردازیم و زمانی برای آماده سازی تاکتیکی باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: از طرفی خود استقلال هم مشکلات عدیده تری نسبت به ما دارد. آنها باید یک مسافرت را هم برای برگزاری آتی خود انجام دهند. ما به این دلیل معترض بودیم، ولی حالا موظف به پذیرش تصمیم سازمان لیگ هستیم.

او همچنین درباره علت دربی خواندن بازی سپاهان و استقلال گفت: نه فقط بازی فردا بلکه بازی های بعدی ما در لیگ هم با توجه به رده بندی جدول و کیفیت بازی ای که سپاهان و استقلال ارائه می دهند خود یک دربی است. از طرف دیگر وقتی می بینیم که سپاهان چند دوره قهرمانی لیگ را در کارنامه دارد بنابراین باید جدال دو تیم را دربی بنامیم.