به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد: استفاده از فناوری خط دروازه در لیگ قهرمانان اروپا بسیار گران و هزینه بر است و او ترجیح می دهد به جای هزینه استفاده از این سیستم ها پول های این اتحادیه را صرف پرورش بازیکن و استعداد ها کند. زیرا اشتباهات فاحشی که توپ از خط دروازه عبور کند و داور آن را نبیند هر ۴۰ سال یکبار رخ می دهد.

میشل پلاتینی که همواره منتقد استفاده از سیستم خط دروازه بوده است درباره استفاده از این سیستم اضافه کرد: اگر قرار باشد در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از این سیستم استفاده کنیم به منزله این است که باید در تمامی استادیوم هایمان این سیستم را نصب کنیم و این برای یوفا بسیار هزین خواهد داشت. استفاده از ۵ داور در لیگ قهرمانان اروپا رضایت بخش بوده است و هیچ اشتباهی با ۵ داور صورت نگرفته است. من ترجیح می دهم تا در زمینه استعداد ها و جوانان هزینه کنم تا استفاده از سیستم خط دروازه که به نوعی دور ریختن پول است, زیرا اینگونه اشتباهات هر ۴۰ سال یکبار رخ می دهد.

پلاتینی اضافه کرد: اگر بخواهیم است سیستم را استفاده کنیم, باید در ۲۸۰ استادیم این سیستم را روی دروازه ها نصب کنیم و برای بازی های داخلی این سیستم را برداریم. استفاده از این سیستم برای ۵ سال چیزی نزدیک ۵۴ ملیون یورو معادل ۶۹ میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت.

کمیته قانون گزاری فیفا جولای سال گذشته استفاده از سیستم خط دروازه را برای تشخیص عبور توپ از خط دروازه به منظور کمک به داور مسابقه تایید کرد و این سیستم در جام جهانی باشگاه ها که در ژاپن برگزار شد برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. فیفا قبلا اعلام کرده است که در جام جهانی ۲۰۱۴ از فناوری خط دروازه استفاده خواهد کرد و این برای اولین بار است که این فناوری در جام جهانی مورد استفاده قرار می گیرد.