به گزارش پارس به نقل از میزان، مربیان برتر کشتی آزاد و فرنگی ایران، براساس طرح فرآیند انتخاب مربیان سازنده برتر سال فنی 94-93 به تفکیک رده‌های سنی معرفی شدند.

بدین ترتیب علی شکری پور، حسین نقیبی و رسول دهقان نژاد در رده‌های بزرگسالان، جوانان و نوجوان در صدر جدول رده بندی طرح فرآیند انتخاب مربیان سازنده برتر کشتی آزاد قرار گرفتند.

در کشتی فرنگی نیز محمدعلی چمیانی، ماشاءالله عرب و روح الله میکائیلی به عنوان مربیان برتر رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان انتخاب شدند.

این افراد براساس طرح رتبه بندی مربیان سازنده برتر سال فنی، مصوب هیات رئیسه فدراسیون و سمینار عمومی روسای هیات‌های کشتی کشور، معرفی شدند.

گفته شده مبنای تعیین مربیان سازنده، اعلام کشتی‌گیران مربوطه، تایید هیات کشتی استان مربوطه و در نهایت تایید کمیته مربیان کشتی کشور است. 

مربی سازنده برتر در هر رده سنی و در هر رشته ( آزاد ، فرنگی و کشتی‌های سنتی) مربی سازنده‌ای است که جمع امتیازات کسب شده کشتی‌گیران او در هر رقابت اعم از داخلی یا خارجی بعلاوه امتیازات فنی مبتنی بر جایگاه فنی از سایر مربیان سازنده‌ در آن رده سنی و در هر رشته در یک سال فنی بیشتر باشد.