به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، رضا افتخاری در حاشیه افتتاح ساختمان سازمان لیگ فوتسال ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از هر چیز لازم می‌دانم که از حضور شما خبرنگاران تشکر کنم. این ساختمان توسط فدراسیون فوتبال و تا حدودی باشگاه‌ها برای فوتسال خریداری شده است و از این پس تمام جلسات مربوط به کمیته فوتسال را در آن برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه فوتسال ایران در آسیا حرف اول را می‌زند، نیاز بود که یک ساختمان آبرومندانه داشته باشیم تا بتوانیم جلسات خود را در این ساختمان برگزار کرده و برنامه‌های‌مان را پیش ببریم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال تأکید کرد: ان‌شاءالله با تمام توان و با بهترین کیفیت در تمام رده‌های سنی، لیگ فوتسال خواهیم داشت و مسئولان فوتسال بانوان نیز به این ساختمان انتقال پیدا خواهند کرد.

افتخاری در خصوص برنامه‌های کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال نیز خاطرنشان کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای تیم ملی فوتسال هستیم و جلسات متعددی را با کادر فنی این تیم داشته‌ایم. هدف ما در قهرمانی آسیاست و من از مسئولان صداوسیما خواهش می‌کنم یار و یاور تیم ملی فوتسال باشند. یک ماه دیگر این رقابت‌ها آغاز می‌شود و تیم ملی روحیه و انگیزه کافی برای حضور در پیکارهای آسیایی را دارد. از این رو بحث‌هایی که در مورد تیم ملی فوتسال می‌شود، خوب نیست.

وی با تأکید بر اینکه تیم ملی فوتسال بااخلاق‌ترین تیم ملی ورزشی ایران است، عنوان کرد: به جرأت می‌توانم بگویم در این چند سال شاهد کوچک‌ترین مسئله حاشیه‌ای در تیم ملی فوتسال نبوده‌ایم و همیشه اخلاق حرف اول را در این تیم زده است. هم‌اکنون کادر بسیار خوب و بااخلاقی این تیم را هدایت می‌کند. ما قصد داریم اردویی در تاجیکستان داشته باشیم. شاید برخی ایراد بگیرند که چرا تاجیکستان، اما ما با توجه به اینکه شرایط در آنجا فراهم است قصد داریم در این کشور اردو بزنیم. در آنجا نیز دنبال بازی دوستانه با تیم ملی این کشور نیستیم، بلکه دو بازی در حد بازی دستگرمی انجام می‌دهیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با اشاره به اتمام مسابقات لیگ برتر فوتسال، خاطر نشان کرد: هفته آینده لیگ تمام می‌شود و باید تدابیری بیاندیشیم تا دو هفته پایانی لیگ مسابقات به خوبی برگزار شود. خود ما، نمایندگانی از فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی در دیدارهای مهم و حساس حضور خواهند داشت تا مسابقات همچون سال گذشته به خوبی تمام شود. پس از آن بازیکنان شاخص به تیم ملی فوتسال دعوت خواهند شد.

وی در پاسخ به افزایش حاشیه‌ها در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال گفت: متأسفانه حاشیه‌ها بزرگ جلوه داده شدند. فقط در یک بازی در اصفهان یک تماشاگر درون زمین پرید و به سمت داور حمله کرد که در آن لحظه از چشم هیئت برگزاری دور مانده بود، اما این موضوع بیش از اندازه بزرگنمایی شد. من این هفته ساری بودم که تماشاگران زیادی در سالن حضور پیدا کرده بودند. یا در بندرعباس در سالنی که شش هزار و پانصد نفر گنجایش داشت، حدود هفت هزار نفر حضور پیدا کردند. به هر حال فوتسال رشته‌ای است که در آن تماشاگران نزدیک به زمین هستند، سرعت بازی زیاد بوده و متعاقب آن اشتباهات داوری زیاد است. ما باید این شرایط را بپذیریم. من نمی‌گویم حاشیه اصلاً نیست، بلکه می‌گویم کم است و روزبه‌روز نیز کمتر می‌شود.

افتخاری در خصوص کنار کشیدن تیم کاشی نیلو از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال در اواسط فصل جاری این مسابقات نیز اظهار داشت: کنار کشیدن این تیم به خاطر شرایط مالی بود، نه چیز دیگری. به هر حال بعد از تحریم، شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای شد که خیلی از کارخانجات از جمله کارخانه کاشی نیلو با مشکلاتی مواجه شوند. مسئولان این تیم قصد کناره‌گیری نداشتند و تنها مسائل مالی باعث کناره گیری این تیم شد.

وی افزود: مسئولان کارخانه کاشی نیلو در ابتدا فکر نمی‌کردند به این رکود برخورد کنند. آنها حتی ورودیه تیم‌شان به لیگ برتر فوتسال را پرداختند و ما هیچ مشکلی با آنها نداشتیم؛ البته مدیرعامل‌شان به من گفت یکسری مشکلات درون اصفهان دارد که الان نمی‌توانم آنها را بازگو کنم. ما نیز تمهیداتی را برای جایگزینی تیم‌ها در نظر گرفته‌ایم و قطعاً تیم‌هایی را فصل آینده از لیگ یک جایگزین می‌کنیم که شرایط مناسبی داشته باشند. به هر حال طبق اعلام AFC تا سال 2018 باید به سمت حرفه‌ای شدن پیش رفته و تیم‌هایی که امکانات و زیرساخت‌های مناسب ندارند به طور اتوماتیک از لیگ خارج خواهند شد.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با توجه به اینکه منصوری عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال است، اما بازی تیمش نیمه‌کاره ماند، گفت: شما نتیجه نیمه کاره ماندن بازی را دیدید که ما بلافاصله تیم ایشان را بازنده اعلام کردیم تا درس عبرتی باشد برای سایر تیم‌ها. پس از این اتفاق دیگر بازی نیمه‌کاره نداشتیم. با اینکه برخی از بازی‌ها دچار حواشی شدند، اما نیمه‌کاره نماندند. همه هدف ما این است که سال آینده لیگ پویا و بدون حاشیه‌ای را برگزار کنیم.