به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فردا (سه شنبه) روز سرنوشت سازی برای فوتبال آسیاست. قرار است به غیر از دیدارهای کم اهمیت انتخابی جام ملت های آسیا، مسابقات سرنوشت ساز و حساسی در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برگزار شود و به احتمال فراوان فردا بزرگترین قاره جهان نخستین نماینده اش را در جام جهانی برزیل به دنیا معرفی خواهد کرد.

سه شنبه (فردا) از گروه های دوگانه انتخابی جام جهانی چهار دیدار برگزار می شود که نتیجه دو دیدار آن به طور مستقیم در سرنوشت صعود ایران به جام جهانی نقش دارد. تیم ملی ایران که در آخرین دیدارش در این مسابقات در تهران با یک گل به ازبکستان باخت فردا در مسابقات انتخابی جام ملتهای آسیا در کویت به مصاف تیم ملی این کشور می رود اما قطعا حواس کارلوس کی روش و همه فوتبال ایران به سئول و تاشکند خواهد بود؛ جایی که ۴ حریف ایران باید در رقابتهای انتخابی جام جهانی مقابل هم صف آرایی کنند. ازبکستان که به لطف پیروزی برابر ایران ۸ امتیازی شده و به صدر گروه نخست این رقابت ها صعود کرده باید فردا از تیم ملی لبنان میزبانی کند. لبنانی ها که پس از افشای فساد بزرگ شان در فوتبال در چند ماه گذشته حال و روز خوشی نداشتند، هفته پیش در انتخابی جام ملت های آسیا با ۵ گل تایلند را در هم کوبیدند تا نشان دهند بار دیگر توانسته اند بر خودشان مسلط شوند.

لبنان و ازبکستان در بازی رفت به نتیجه تساوی یک بر یک رسیدند و تساوی احتمالی این دو تیم یا حتی شکست ازبکستان در تاشکند می تواند بهترین نتیجه برای فوتبال ایران باشد.

در دیگر دیدار مهم فردا کره جنوبی در سئول میزبان قطر است. هر چند بازی رفت این دو تیم در دوحه با نتیجه ۴ بر یک به سود کره به پایان رسید اما از آن جایی که شکست قطری ها شاید به منزله پایان رویایشان برای نخستین حضور در جام جهانی باشد، این تیم با قدرت بیشتری به مصاف کره خواهد رفت. در این دیدار هم بهترین نتیجه برای ایران تقسیم امتیازهاست. بدترین حالت ممکن هم برای ایران در دو دیدار فردا پیروزی ازبکستان و کره جنوبی است که آن وقت کار را برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی برزیل بدتر از قبل خواهد کرد.

در گروه دوم هم فردا دو دیدار برگزار می شود. استرالیا که در رقابتهای امسال بسیار پرنوسان ظاهر شده سه شنبه میزبان عمانی است که در بازی رفت موفق شد یک امتیاز از تیم کانگوروها بگیرد. این بازی در شرایطی برگزار می شود که رقابت تیم ها برای صعود از این گروه به عنوان تیم دوم به خاطر حضور سه تیم ۵ امتیازی بسیار پیچیده شده است. استرالیا و عمان هر دو تا پیش از بازی های فردا ۵ امتیازی هستند و شکست یکی از این دو تیم شاید به منزله ناکامی قطعی تیم بازنده در صعود مستقیم به جام جهانی تلقی شود.

در دیگر دیدار این گروه ژاپن که بدون تردید بهترین تیم آسیاست روی کاغذ کار چندان مشکلی برابر اردن نخواهد داشت. بازی رفت این دو تیم با نتیجه شش بر صفر به سود تیم ژاپن به پایان رسید و حالا تیم آلبرتو زاکه رونی برای صعود بی دردسر به جام جهانی به تنها یک امتیاز از مصاف بیرون از خانه برابر اردن نیاز دارد تا با ۱۴ امتیاز بلیت ریودوژانیرو را اوکی کند. ژاپن اگر بتواند فردا امتیاز بگیرد، نخستین تیمی است که پس از برزیل میزبان، جواز حضور در رقابتهای جام جهانی را به دست خواهد آورد.