به گزارش پارس به نقل از فارس، مسابقات فینال گرندپری با حضور 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک طی روزهای 14 و 15 آذرماه در 4 وزن زنان و مردان در مکزیکوسیتی برگزار خواهد شد که در پایان این مسابقات ورزشکارانی که در جایگاه اول تا ششم رنکینگ المپیک قرار بگیرند، سهمیه المپیک ریو 2016 را از طریق "رنکینگ سیستم" بدست خواهند آورد.

چندی پیش فدراسیون جهانی تکواندو، با ارسال نامه‌ای به کشورهایی که تکواندوکارانشان جواز حضور در این رقابت‌ها را دارند، اعلام داشت که ورزشکاران آسیب دیده اجازه حضور در این مسابقات را ندارند و در صورت وزنکشی اگر در مبارزه اول انصراف خود را اعلام کنند موجب جریمه آن کشور و محرومیت 6 ماهه ورزشکار خواهد شد که البته این تصمیم در حالی از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اتخاذ شده که از تیم‌های برتر دنیا هیچگونه نظرخواهی انجام نشده است!

از سوی دیگر کادرفنی تیم‌ ملی تکواندو، در نظر داشت که مهدی خدابخشی با حضور در وزن‌کشی این مسابقات ضمن کسب امتیاز حضور در این رقابت‌ها، مانع حضور "چیک صلاح" ساحل عاجی به جمع 8 تکواندوکار برتر رنکینگ بشود تا از بین نمایندگان ساحل عاج، تونس و مصر تنها دو نفر شانس کسب سهمیه المپیک ریو را از طریق "مسابقات قاره‌ی آفریقا" داشته باشند اما با اعلام این نامه، بالاجبار خدابخشی حضور در مسابقات فینال گرندپری 2015 را از دست داد و به همراه تیم عازم مکزیک نخواهد شد.

مهدی خدابخشی در جریان مبارزه با نماینده انگلیس در مسابقات گرندپری منچستر از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و تاکنون نیز روند درمانی‌ اش ادامه دارد. قهرمان جهان، آسیا و بازی‌های آسیایی با توجه به امتیازاتی که در این مدت کسب کرده است، در صدر جدول رنکینگ جهان و المپیک وزن 80- کیلوگرم قرار دارد و حضورش در المپیک ریو 2016 نزدیک به یک سال است که قطعی شده است.

تیم ملی تکواندوی کشورمان در این مسابقات با ترکیب فرزان عاشورزاده (وزن اول)، بهنام اسبقی (وزن دوم)، مسعود حجی زواره (وزن سوم) و سجاد مردانی (وزن چهارم) و با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی) و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) به مصاف رقبایش خواهد رفت.