به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری تسنیم، لوئیز فن‌خال پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل لسترسیتی در هفته چهاردهم لیگ برتر گفت: از این یک امتیاز راضی نیستم، چون ما تیم برتر میدان بودیم. منچستریونایتد در طول 90 دقیقه بر بازی تسلط داشت ولی در نهایت با تساوی از زمین خارج شد. احساسم به من می‌گوید که می‌توانستیم پیروز این بازی باشیم. به بازیکنان گفته‌ام که اگر می‌خواهید در پایان فصل قهرمان شوید، باید در چنین بازی‌هایی به پیروزی برسید.

وی در ادامه عنوان کرد: می‌توانید تصور کنید که ما برای متوقف کردن لستر خودمان را آماده کرده بودیم و این به خاطر کیفیتی است که این تیم دارد. می‌دانستیم که آنها در ضدحملات شگفت‌انگیز کار می‌کنند. باور نکردنی بود که از روی یک غافلگیری دروازه‌مان باز شد. درست است که ما در یک بازی خارج از خانه گل خوردیم ولی این به خاطر کیفیت بالای جیمی واردی بود.

سرمربی هلندی شیاطین سرخ با اشاره به اینکه تیمش روی ضربات شروع مجدد حالا بهتر عمل می‌کند و از این حیث پیشرفت کرده، اظهار داشت: گلی که شواین‌اشتایگر به ثمر رساند، حاصل ارسال خوب دلی بلیند از روی ضربه کرنر بود. وقتی ارسال خوبی صورت می‌گیرد، همیشه می‌توانید روی دروزاه حریف خطرناک ظاهر شوید. در بازی با پی‌اس‌وی هم ماجرا به همین منوال بود. ما در این بازی ارسال کننده توپ را تغییر دادیم و دلیل رسیدن به گل هم این بود.

فن‌خال صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در فاز سوم و چهارم بازی ما باید موقعیت‌های بیشتری روی دروازه حریف خلق کنیم، ولی وقتی حریف‌تان یعنی لسترسیتی با بازیکنان زیاد در زمین خودش دفاع می‌کند، خلق موقعیت کار دشواری است، با این حال ما موقعیت‌های زیادی برای شکست آنها داشتیم. ما در نیمه دوم می‌توانستیم توسط ضربه سری که شواین‌اشتایگر برای بار دوم زد، به گل برسیم و یا اگر ممفیس دپای توپ را بهتر کنترل می‌کرد، می‌توانست آن را تبدیل به گل کند. به هر حال باید منتظر لحظه‌های سرنوشت‌ساز برای گلزنی باشیم.

سرمربی منچستریونایتد در خصوص علت تعویض کاپیتان تیمش در دقیقه 68 و فرستادن دپای به جای او به میدان گفت: رونی مصدومیتی جزیی داشت، به طوری که شما هم لنگ زدن او را دیدید. دلیل دیگر تعویض کردن او این بود که مهاجمان ما دوندگی بالایی نداشتند و می‌خواستم با فرستادن ممفیس به میدان تحرک بیشتری به خط حمله بدهم. البته می‌توانستم مارسیال را هم بیرون بکشم چون او هم کم‌کار بود ولی به خاطر مصدومیت رونی بود که ترجیح دادم او را بیرون بکشم.

فن‌خال در پایان از نکته عجیبی پرده‌برداری کرد و اظهار داشت: ما در بازی مقابل آیندهوون تمام توان و انرژی‌مان را گذاشتیم. وقتی آمار را مرور می‌کردیم، دیدیم که منچستریونایتد در بازی مقابل پی‌اس‌وی بالاترین آمار فیزیکی خود را در این فصل به ثبت رساند. از این رو پنجشنبه و جمعه نتوانستیم تمرین کنیم و شنبه هم انتظار بازی متفاوتی را از تیم داشتیم. با این حال به نظرم ما کارمان را به خوبی انجام دادیم.