به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ناصر ابراهیمی درباره برپایی همایش بررسی چالش‌های فوتبال به مناسب بزرگداشت مرحوم پرویز دهداری اظهار کرد: واقعا برگزاری چنین مراسم‌هایی برای شخصیتی چون دهداری خیلی کوچک است. وی فردی بزرگ و الگوی بسیار خوبی برای جامعه ورزش و فوتبال است اما متاسفانه فضایی که برای این مراسم در دانشگاه تربیت مدرس در نظر گرفته شده به حدی کوچک بود که اکثر پیشکسوتان مجبور شدند فضا را ترک کنند. این سالن نزدیک به 120 نفر جا داشت اما قریب 300 نفر از دوستداران پرویز دهداری در این مراسم حضور داشتند اما به دلیل کمبود فضا مجبور شدند که فضا را ترک کنند.

وی با اشاره به ضعف مدیریت در ورزش و بویژه فوتبال گفت: در کدام باشگاه می‌بینید که با 12 سال قدمت، 16 مدیرعامل تغییر کنند؟ این مسئله خواه ناخواه ضعف مدیریت در ورزش را به دنبال خواهد داشت به طوری که مدیرعامل نمی‌تواند جایگاه خود را در آن باشگاه تثبیت کند. همین مسئله سبب بی‌اخلاقی در بازیکن می‌شود به طوری که اگر مدیرعاملی به بازیکنی مسئله‌ای را بخواهد گوشزد کند و یا وی را تنبیه کند بازیکن به وی می‌گوید تو که جایگاهی در باشگاه نداری.

ابراهیمی تصریح کرد: مدت 10 سال است که از فوتبال دور هستم چون واقعا نمی‌توانم واقعیت‌ها را ببینم و از آن چشم‌پوشی کنم. عملا افرادی مثل ما در فوتبال جایی ندارند چون زمانی که بخواهند انتقاد کنند مانع از انتقاد آن‌ها در برنامه‌های صداوسیما می‌شوند. در حال حاضر فساد در ورزش به حدی زیاد شده است که دیگر نمی‌توان از آن صحبتی کرد.

او گفت: قبل از انقلاب من به یاد دارم که افرادی چون عابدزاده، پنجعلی و تمام پیشکسوتان فوتبال مبلغ ناچیزی از فوتبال دریافت می‌کردند و همیشه سعی می‌کردند بهترین‌ها برای باشگاه خود باشند اما الان بازیکن مبلغ قراردادهای سنگینی را منعقد می‌کند و همین قراردادهای سنگینی باعث می‌شود که بازیکن دچار بی‌اخلاقی و عصیان شود به طوری که اگر در زمین مسابقه بازیکن دچار خطا شود، هیچ وقت داور نمی‌تواند با وی برخورد داشته باشد چون بازیکن است که با داور و یا مربی برخورد می‌کند.

این مربی پیشکسوت تصریح کرد:‌ در گذشته و در زمان پرویز دهداری همیشه اسم باشگاه‌ها را به سمت تعلیم و تربیت یاد می‌کردند و وی به عنوان معلم اخلاق مطرح بود اما در حال حاضر دیگر این مقوله از باشگاه‌های ما کم‌رنگ شده است. در گذشته من به یاد دارم وقتی پرویز دهداری 14 بازیکن را کنار گذاشت، کسی حق اعتراض نداشت اما مگر الان باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنی را به خاطر بی‌اخلاقی کنار بگذارند؟ من اگر در گذشته از کی‌روش خوشم نمی‌آمد اما الان به خاطر برخوردی که با بازیکنان فوتبال دارد و در برابر آن‌ها ایستادگی می‌کند، خوشم می‌آید و اعتقاد دارم باید پدر خانواده محکم و استوار باشد تا فرزندان‌شان مسیر بیراهه را انتخاب نکنند. الان وضعیت فوتبال ما به همین شکل شده چون پدر خانواده شرایط یکسانی ندارد و مرتب در حال تعویض و تغییر هستند در نتیجه بازیکنان نیز نمی‌توانند مسیر درستی را انتخاب کنند و به راه خلاف قدم می‌گذارند.

وی اضافه کرد: اگر در برهه کنونی افرادی چون تختی و دهداری یادش همیشه گرامی داشته می‌شود و در ذهن‌ها باقی می‌ماند به خاطر ویژگی‌های اخلاقی این دو بزرگوار بود. الان باشگاه‌های ما به اسم باشگاه فرهنگی ورزشی است اما آیا فرهنگ در باشگاه‌های ما وجود دارد؟ زمانی که فرکی به عنوان یک مربی برتر در باشگاه سپاهان مطرح شد و توانست این تیم را برای دو سال پی در پی قهرمان لیگ کند کاری کردند که باشگاه وی را کنار بگذارد. این یعنی چه؟ این یعنی بی‌اخلاقی در فوتبال کشور ما.

ابراهیمی با بیان اینکه هنوز از باشگاه پرسپولیس 40 میلیون طلب دارم، افزود: بازیکن زمانی که طلبش را باشگاه پرداخت نمی‌کند مجبور می‌شود که رفتار ناشایست و نادرستی از خود نشان دهد و این حق بازیکن است. ما زمانی که به مربی خارجی چون کی‌روش بهای زیادی می‌دهیم و حتی زمانی که وی در مرخصی به سر می‌برد حقوقش به طور کامل پرداخت می‌شود اما خاکپور که یک سال برای امید کار کرده و مبلغ قراردادش از کی‌روش نیز پایین‌تر است چه انتظاری می‌توان داشت که یک مربی و حتی بازیکن عملکرد خوبی را در فوتبال داشته باشد؟ ما به جای بها دادن به مربیان داخلی خود همیشه به دنبال ارزش‌گذاری به مربیان خارجی هستیم.

ابراهیمی در پایان درباره شرایط کنونی فوتبال گفت: فوتبال امروز ما بویژه باشگاه‌ها بسیار ضعیف شده‌اند و شرایط خوبی ندارند. امروز وضعیت دلال‌ها از مربیان فوتبال بهتر است و این‌ها همه ناشی از نبود اخلاق‌مداری در فوتبال کشورمان است. متاسفانه در برهه کنونی فوتبال ما به حدی خطی شده که دیگر هیچ مربی‌ای مخصوصا پیشکسوتان حاضر به همکاری در فوتبال نیستند.