به‌ گزارش ‌پارس به نقل از ایسنا‌، فابیو کاپلو که در دو دهه متفاوت در ر‌ئال‌ ماد‌رید مربیگری کرده است، پس از شکست سنگین سفید پوشان مادریدی برابر بارسلونا با نتیجه چهار بر یک اظهار کرد: نمی‌توان گفت حضور بازیکنی در زمین که در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، یک هدیه است. به طور مثال زمانی که لیونل مسی وارد زمین شد، بارسلونا نزول کرد. باید از بازیکنانی که در شرایط خوبی قرار دارند، بر اساس نیاز تیم از آنان استفاده کرد.

سرمربی ایتالیایی در ادامه افزود: بارسلونا از آسیب‌دیدگی‌ مسی شانس آورد. نیمار و لوییس سوارس در نبود او رشد کردند. قبلا مسی نقطه اتکای این تیم بود.

کاپلو درباره عملکرد سوارس، آندرس اینیستا، جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس نیز گفت: آنان نقش موثری در بازی تیم داشتند. بارسا می‌توانست گل پنجم را نیز به ثمر برساند. اشتیاق خاصی برای گلزنی داشتند. همچنین اشتیاق زیادی در میان بازیکنان بارسلونا دیده می‌شد. از این نظر نیز میان دو تیم تفاوت وجود داشت.

سرمربی ایتالیایی از برتری بارسلونا گفت و افزود: آنها در پرس کردن حریف نیز خوب عمل کردند. ترکیب ر‌ئال‌ ماد‌رید برای بازی تهاجمی چیده شده بود اما متزلزل بازی کردند و توپ را در خیلی مواقع از دست دادند. در این شرایط، به سختی می‌توان بازی را کنترل کرد. رئال سعی کرد بر اساس ضد حمله کار کند ولی بارسلونا چهار بازیکن سطح بالا داشت. سوارس، اینیستا، پیکه و از همه بیشتر سرخیو بوسکتس، مرکز زمین را به خوبی کنترل کردند. اگر این بازیکنان، رئالی‌ها را تا این حد تحت فشار قرار نمی‌دادند، نمی‌توانستند توپ‌ربایی کنند. بارسلونا توانست به راحتی به زمین ر‌ئال‌ ماد‌رید وارد شده و هر کاری که دوست دارد، انجام دهد.

کاپلو از عملکرد نیمار در رویارویی با رئال مادرید شگفت زده شده است. او در این زمینه هم گفت: تا به حال ندیده بودم نیمار تا این اندازه بدود. در تیم ‌ملی برزیل بیش از 15 متر نمی‌دود ولی در بارسلونا 50 متر مداوم را می‌دود.

سرمربی ایتالیایی از ترکیب اصلی ر‌ئال‌ ماد‌رید متعجب نشد و افزود: ر‌ئال‌ ماد‌رید قصد داشت همچون بارسلونا بازی کند اما این تیم عادت به پرس کردن ندارد. از نبود کاسیمرو تعجب کردم. او در بازی‌های گذشته عملکرد خوبی داشت. همچنین بازی دنی کارخاول را خیلی دوست داشتم. او برابر نیمار، سریع و خوب کار کرد.

کاپلو افزود: بارسلونا نیز اشتبا‌ه‌هایی داشت اما رئال از آن استفاده نکرد. دوست ندارم ماد‌رید متحمل چنین شکست‌هایی شود. امیدوارم به زودی به شرایط خوبش بازگردد.

کاپلو درباره ادامه حضور رافائل بنیتس روی نیمکت ر‌ئال‌ ماد‌رید نیز اعلام کرد: باید به همه مربیان فرصت داد. او وظیفه‌اش را به خوبی انجام داده و بهتر است کمی به او زمان داد.