به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری مهر، نعمتی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: خوشحالم که در سال‌های اخیر با افتخاراتی که در رشته تیر و کمان جانبازان و معلولان به سبب زحمات همه ملی پوشان کسب شد، این اعتماد به وجود آمد و اکنون کمانداران دارای معلولیت نیز جایگاه خود را در میان کمانداران غیر معلول یافته‌اند. اینکه کمانداران دارای معلولیت با وجود محدودیت‌های جسمی همیشه با دست پر از مسابقات برون مرزی بازگشتهاند باعث ایجاد انگیزه و فضای اعتماد برای حضور آنها در عرصه‌های ورزش غیر معلولان نیز بود.

بانوی طلایی رقابتهای پارالمپیک لندن خاطر نشان کرد: دوست دارم تجربیاتم را به عنوان یک دوست و همکار به دیگر ورزشکاران دارای معلولیت منتقل کنم و نه به عنوان یک مربی. شغل مربیگری استرس و هیجانات زیادی دارد. البته باید این مطلب را نیز برای اولین بار اعلام کنم که با همسرم در شرف تاسیس یک انجمن هستیم که هدف آن توانمندسازی افراد دارای معلولیت از طریق ورزش است و به زودی مراحل ثبت آن به پایان می رسد.

اولین ورزشکار دارای معلولیت ایرانی راهیافته به المپیک افزود: این انجمن در تهران تاسیس خواهد شد و تلاش می‌کنیم که در همه شهرهای کشور فعالیت آن را گسترش دهیم. قصد داریم با کمک بزرگان ورزش کشور و حمایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان اقداماتی را برای جذب، معرفی و هدایت افراد دارای معلولیت به سمت ورزش داشته باشیم و با همکاری فدراسیون می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

نعمتی در خصوص انگیزه‌اش از تاسیس این انجمن گفت: جرقه تاسیس این انجمن زمانی زده شده که به سازمان ملل دعوت شدم. آنجا شاهد بودم که سازمان‌های مردم‌نهاد زیادی از سراسر دنیا حضور دارند که به صورت اختصاصی در حوزه ورزش معلولان فعالیت میکنند. آنجا بود که دیدم جای خالی چنین سازمانهایی در کشورمان چقدر به چشم می‌آید. تصور می کنم با شروع فعالیت انجمنی که در فکر راه‌اندازی آن هستیم موج خوبی به راه خواهد افتاد.

دارنده نشان طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: با هماهنگی‌های انجام شده بین دو فدراسیون تیر و کمان و جانبازان و معلولان، به زودی تمریناتم را برای بازی‌های المپیک آغاز میکنم و با تعامل خوبی که میان این دو فدراسیون برقرار شده امیدوارم به نتایج خوبی هم در المپیک و هم در پارالمپیک دست یابم. البته کار در المپیک بسیار سخت و دشوار است و باید در نظر گرفت که با افرادی روبرو هستم که از نظر جسمی شرایط بهتری دارند اما من تمام تلاشم را می‌کنم تا در این عرصه نیز بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.

وی در پایان افزود: در طول ایامی که همراه با تیم ملی افراد غیر معلول در مسابقات مختلف شرکت می‌کردم، تجربیات خوبی به دست آوردم. در سه مسابقه توانستم به مرحله یک‌هشتم راه پیدا کنم، در مسابقات شانگهای رکورد پارالمپیک را ارتقا دادم و در مجموع شرایطم در هر مرحله بهتر از پیش شده است. اینها همه نشان می‌دهد که کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست اما قول نمی‌دهم و تنها تمام تلاشم را برای این اتفاق به کار خواهم گرفت.