به گزارش پارس به نقل از تسنیم، لوئیس انریکه در پی برتری 3 بر صفر خانگی (یکشنبه) شاگردانش مقابل ویارئال در هفته یازدهم لالیگای اسپانیا با تمجید از مهاجم 23 ساله تیمش که درخشش خاصی داشت و دو گل به هم به ثمر رساند، گفت: ما از بازیکنی صحبت می‌کنیم که منحصر به فرد و خاص است. کار او در این بازی تماشایی بود.

وی افزود: بارسلونا در حال رشد و پیشرفت است و این مورد در این بازی کاملاً قابل مشهود بود. برای پیروزی در چنین بازی‌هایی باید در همان 45 دقیقه نخست حریف‌تان را اسیر خود کنید. واضح بود که عملکرد نیمه‌ اول‌مان دقیقاً همان چیزی بود که به آن نیاز داشتیم.

سرمربی بارسا در پاسخ به این پرسش که «آیا بارسلونا حالا در بهترین شرایط خود در فصل جاری قرار دارد؟» گفت: در مورد تشخیص این موضوع خیلی خوب نیستم، ولی فکر می‌کنم که تیم پیشرفت خوبی کرده است. امیدوارم به بهترین شرایط خود برسیم. موقعیت‌های کمی که ویارئال روی دروازه ما خلق کرد بدین معناست که ما کارمان را به خوبی انجام دادیم.

انریکه این پرسش را هم که «آیا نیمار حالا دومین بازیکن برتر جهان است؟» اینگونه پاسخ داد: من قضاوت در این مورد را به شما می‌سپارم. از اینکه نیمار، مسی، بوسکتس، اینیستا و سوارز را در ترکیب تیمم دارد، خوشحالم. احساس می‌کنم با داشتن این بازیکنان امتیاز ویژه‌ای دارم. آنها بازیکنان منحصر به فردی هستند که توانایی‌های خود را برای نتیجه گرفتن تیم با یکدیگر ترکیب می‌کنند.

وی در خصوص رابطه بین سه مهاجم اصلی تیمش هم اظهار داشت: داشتن مسی، نیمار و سوارز در یک تیم کار خیلی دشواری است. مهم نیست که در جریان بازی یکی از آنها بدرخشد و آن دو نفر دیگر اینطور نباشند. مهم هماهنگی و هارمونی آنها با تیم است.

سرمربی 45 ساله آبی‌و‌اناری‌ها در پاسخ به این پرسش که «آیا مسی، نیمار و مسی نسبت به همین مقطع در سال گذشته بهتر هستند؟» گفت: به یاد نمی‌آورم که آنها سال گذشته در چنین مقطعی چطور بودند. به هر حال تیم با وجود این شرایط که رقابت‌های جام حذفی شروع شده و مسابقات دیگر هم در جریان است، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. مهمتر از هر چیزی این است که ما حالا صدرنشین لالیگا هستیم و تنها یک امتیاز دیگر نیاز داریم تا صعودمان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را هم قطعی کنیم.

وقتی خبرنگاران خواستند که سرمربی بارسلونا، رونالدینیو و نیمار را با هم مقایسه کنند، او گفت: همانطور که گفتم، من در مقایسه و تشخیص چنین چیزهایی اصلاً خوب نیستم. من خوش‌شانس بودم که با رونالدینیو همبازی بودم و همه ما از تماشای بازی او متحیر می‌شدیم. گل نیمار در این بازی فوق‌العاده بود. هم نیمار و هم رونالدینیو منحصر به فرد هستند. نیمار بازیکن کلیدی برای ما برای رسیدن به اهداف‌مان است.

انریکه در خصوص وضعیت سوپراستار تیمش که در حال ریکاوری است و حضور احتمالی‌اش در ال‌کلاسیکوی پیش‌رو، عنوان کرد: تنها چیزی که در حال حاضر نگرانش هستم، مصدومیت مسی است. قطعاً ما با لئو قویتر می‌شویم. شاید مسی ال‌کلاسیکو را از دست بدهد، شاید هم نه! او همچنان در حال ریکاوری کردن است و باید بگویم که کارش را تا کنون به خوبی انجام داده است. ما دو هفته دیگر تا ال‌کلاسیکو وقت داریم و تا دو هفته یا کمی پس از  آن لئو به جمع ما بازخواهد گشت.