به گزارش پارس ، علی حیات پور که چندی پیش از سمت خود در فدراسیون هندبال استعفا کرد، در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص علت استعفایش اظهار داشت: علت را باید از مدیریت محترم فدراسیون سوال کنید. من از روزی که کوزه گری آمد با توجه به اینکه وی از دوستانم بود و از اهالی هندبال به شمار می رفت تصمیم به همکاری با فدراسیون گرفتم تا این رشته به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه هرچه پیش رفتیم مسائل عجیبی رخ داد که نگرانم کرد. اکثر تصمیمات تک محوری اتخاذ می شد و اتفاقات خوبی رخ نداد؛ با تمام این شرایط برخلاف میل باطنی ام استعفا کردم. با مشکلات کنار آمدیم تا جایگاه هندبال بالاتر برود، اما روز به روز اوضاع بدتر شد و کار به جایی رسید که مسئولان در حال استعفا کردن هستند.

رئیس مستعفی سازمان لیگ فدراسیون هندبال گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری وقتی جایی برنامه ای وجود نداشته باشد روزمر گی به وجود می آید. فدراسیون هندبال هم همین شرایط را داشت و من در آنجا اذیت می شدم. نمی توانستم ببینم که هندبال هر روز در حال افت است.

حیات پور با اشاره به قهرمانی ثامن الحجج سبزوار در لیگ برتر که با تصمیم فدراسیون هندبال صورت گرفت، خاطرنشان کرد: کاری به این اتفاقات ندارم و منظورم مشکلات کلان فدراسیون است. با شرایطی که هندبال دارد اسپانسر فدراسیون هم متضرر می شود و مدیری وجود ندارد که از این شرایط استفاده کند. میرعلی مدیرعامل ثامن الحجج سرمایه اش را به هندبال آورده است، اما مدیری وجود ندارد که به وی کمک کند و از سرمایه اش بهره ببرد.

وی با اشاره به مسائل اخلاقی در ورزش عنوان کرد: مقام معظم رهبری بارها در صحبت های خود در خصوص رعایت اخلاق در ورزش صحبت کرده بودند، اما وقتی می بینم که در هندبال این مسائل رعایت نمی شود برای چه باید بمانم؟ جلسات زیادی با کوزه گری داشتم، اما وقتی به پیشنهادها بها داده نمی شود، چگونه می توانم به کارم ادامه دهم؟