~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس پس از پایان دربی 81 با صحبت‌هایی که کی‌روش و اسدی علیه یکدیگر کردند، بار دیگر در آستانه اردوی جدید تیم ملی فضای حاشیه‌‌ بدی به وجود آمد تا همگان نگران نتایج آینده تیم ملی باشند.

بر همین اساس خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت و گویی را با محمود اسلامیان در خصوص فضای به وجود آمده انجام داد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: با وجود اینکه هفته گذشته برای ایجاد آرامش در تیم ملی جلسه‌ای را در فدراسیون فوتبال برگزار کردید، در خصوص فضای اخیری که دوباره در آستانه اردوی جدید تیم ملی برای این تیم به وجود آمده است، چه صحبتی دارید؟

البته این جلسه بیشتر در راستای برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی برگزار شد. در خصوص فضایی که ایجاد شده است هم باید بگویم که نه علاقه‌ای دارم به حواشی ورود کنم و نه اعتقادی به این حاشیه‌ها دارم. فکر می‌کنم هرچه که به آن دامن زده شود، مسائل بدتر خواهد شد. فوتبال امروز به یک پدیده اجتماعی و فرهنگی و حتی تبدیل شده است و از هر جهت یک مقوله مهم است و ما هم باید کمک کنیم تا انتظاراتی که مردم از فوتبال دارند برآورده شود. به طور مثال دیدیم روز جمعه یک مسابقه زیبا برگزار شد و جا دارد از تاج و همکارانشان در سازمان لیگ تشکر کنم که یک نظم و انضباط خوبی ایجاد کردند تا 90 هزار نفر در زیر باران در ورزشگاه آزادی دربی را تماشا کنند. به این ترتیب شاهد هستیم که همین فوتبال تا چه اندازه فراگیر بوده و در وحدت ملی اثرگذار است. بنابراین باید همه کمک کنیم تا این مسائل حل شود. همه باید بگوییم که چه کمکی می توانیم به فوتبال یا تیم ملی انجام دهیم ضمن اینکه پرداختن به این حاشیه‌ها را به صلاح فوتبال کشور نمی‌دانم. باید خودمان را با رقبا و کشورهایی که تلاش می‌کنند مقایسه کنیم و نباید مرتب ذهنمان در این حاشیه‌ها باشد. به همین دلیل اگر از مصاحبه اجتناب می کنم به این دلیل است که نمی خواهم بحثی کنم که به این حاشیه ها بیشتر دامن زده شود. از سال 71 در کنار فوتبال بوده‌ام و فکر می‌‌کنم سال 1380 بود که سپاهان را به این شکل ایجاد کردم و تجربه ایجاد چند باشگاه اینچنینی را داشته‌ام و در کنار کارم علاقه دارم به این بحث‌ها کمک کنم و امیدوارم به سهم خودم بتوانم کمک کنم و از همه کسانی که در فوتبال مسئولیت دارند، خواهش می‌کنم تا جایی که می توانند آنها هم کمک کنند و این بحث‌ها را کنار بگذارند چون ایجاد این فضا و حاشیه‌ها نتیجه‌ای برای فوتبال کشور ندارد. آن هم در سالی که بزرگان کشور از جمله مقام معظم رهبری در یکدلی و همدلی بین مسئولان و مردم تأکید کرده‌‌اند. ما هم باید تبعیت کنیم و نشان دهیم که به دنبال این مباحث هستیم.

فارس: در هر صورت تیم ملی باید تا 2 هفته دیگر 2 بازی از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه برگزار کند و شاید این فضا دوباره به تیم ملی آسیب برساند.

مساله تیم ملی و کی‌روش هم به همین ترتیب است که عرض کردم. ما یک مربی صاحب نام را به خدمت گرفته‌ایم و به نظر من او مربی بسیار خوبی است. در چند سفری که از نزدیک رفته‌ام به خوبی شاهد ایجاد نظم و انضباط در اردوی تیم ملی بوده‌ام. از لحاظ فنی نیز او مربی بسیار فهیمی است. از لحاظ برخورد و اخلاق نیز فکر می‌کنم یکی از ویژگی‌های مثبت کی‌روش، مهربانی در کنار انضباط است. این خیلی مهم است که یک مدیر هم در کارش اقتدار داشته باشد و هم اینکه بتواند یک رابطه عاطفی و خوب با کادر و بازیکنانش داشته باشد. کی‌روش هر دو ویژگی را دارد و من احساس کردم که بچه‌ها همه با جان و دل برای کشورشان و احترام به مربی خود کار می‌کنند.

فارس: به عنوان کسی که 15 سال در کنار فوتبال بوده‌اید برای حل مشکلات فعلی چه راهکاری دارید؟ چرا با حضور اسدی به عنوان دبیرکل جدید این مشکلات ایجاد شد. تا جای که یادمان است کی‌روش هیچگاه با نبی این اختلافات را نداشت.

آقای اسدی هم برادر مورد احترام من و یک آدم فوتبالی است اما نمی‌دانم چرا این اختلاف به وجود آمده است. فکر می‌کنم به هر حال همه باید به تیم ملی کمک کنیم. شرایطمان در مرحله اول پیچیدگی هایی دارد. در مرحله دوم هم بسیار کارمان سخت است. با این شرایط کره و ژاپن و استرالیا به جام جهانی می‌روند و یک سهمیه و نیم باقی می‌ماند برای 10-15 کشور مدعی دیگر از جمله ایران. این نشان می‌دهد کار سخت است و اگر همه کمک کنیم تا این اتفاق بیافتد همه خوشحال می‌شوند و این باعث عزت کشور و شادمانی مردم می‌شود. یعنی باید این طور فکر کنیم. اگر هم کسی حرفی زد باید به خاطر منافع و مصالح ملی سکوت کنیم.

فارس: با آقای اسدی در این خصوص تا به حال صحبت کرده‌اید؟

حدود یک ماه پیش با او صحبت کردم. اسدی را یک شخص مثبت می‌‌بینم و فکر می‌کنم این طور مواقع بهترین کار سکوت است. اگر یک مشکلی با کسی دارم باید نشسته و با صحبت با طرفم مشکلم را حل کنم و نباید این مسائل را رسانه‌ای کرد.

فارس: الان هم که طرفین یکدیگر را به مناظره دعوت کرده‌اند با این حال بر سر مکان این مناظره محل اختلاف وجود دارد و اسدی می‌گوید باید این مناظره در 90 باشد و کی‌روش می‌گوید در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال.

مناظره و این صحبت‌ها کار درستی نیست. اگر مشکلی هم باشد نهاد مشخص فدراسیون فوتبال هیأت رئیسه است و در این مکان باید چنین مباحث و صحبت‌هایی مطرح شود. مناظره در تلویزیون درست نیست چون وقتی آدم دوربین را می‌بیند حال آدم عوض می‌شود. فدراسیون فوتبال رئیس و هیأت رئیسه دارد و اگر واقعا به دنبال حل مشکل هستیم باید در هیأت رئیسه و در مقابل اعضا به این مشکلات پرداخت و آن را حل و فصل کرد.

فارس: البته بی اخلاقی کمیته اخلاق هم در خصوص ایجاد این فضا تأثیرگذار بود.

دوستان هم متأسفانه تنش ایجاد کرده و مشکلاتی را به وجود آوردند. به نظر من به هر حال در آستانه بازی با عمان مسائلی مطرح شد که به صلاح تیم ملی نبود. در عین حال در آستانه هر بازی شاهد یک حاشیه هستیم و واقعا تا به حال ندیده‌ام که چنین اتفاقاتی بیافتد. تیم ملی عزت و آبروی هر کشوری است. زمانی که تیم ملی بانوان قهرمان آسیا شد یا موفقیت تیم‌های رده های سنی تا چه اندازه موجب غرور ملی و شادمانی فضای جامعه شد. بنابراین باید دست از این کارها برداشت و فقط به تیم ملی کمک کرد.

فارس: منظور کی‌‌روش از اینکه ماسک‌هایتان را بردارید؛ چه افرادی هستند؟

اطلاعی ندارم از این موضوع  و علاقه‌ای هم به ورود به این مباحث ندارم چون هر حرفی زده شود، در پی آن هزاران حرف و حدیث دیگر ایجاد می‌شود و بهتر است سکوت کنیم.

فارس: آقای اسدی گفتند که اقتصادی‌ها باید به اقتصاد بروند و فوتبال را به فوتبالی‌ها واگذار کنند. منظور اسدی از اقتصادی‌ها شاید به شما هم برگردد.

نمی‌دانم واقعا منظور ایشان چه کسانی بوده‌اند.

فارس: قصد ندارید از آقای کفاشیان بخواهید تا جلسه‌ای را با حضور سرمربی تیم ملی و دبیر فدراسیون برگزار کند تا این اختلافات حل شود؟

من پیگیری می‌‌کنم و امیدوارم که مسائل تعدیل شود.

فارس: چارتر تیم ملی هم گویا به مشکل خورده است.

مشکل ‌مان دریافت مجوز پرواز است چون گوام در کنترل سیاسی امریکا است و آنها باید این مجوز را صادر کنند. دوستان در هواپیمایی آسمان و وزارت کشور دنبال این موضوع هستند و امیدواریم آمریکایی‌ها ویزا دهند تا مشکل پرواز چارتر تیم ملی حل شود.

فارس: شنیده‌ایم که رضایت شما برای حضور در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال جلب شده است.

فکر می‌کنم چنین بحثی شده باشد و واقعا نشده است و تا اسفندماه هم خیلی وقت مانده است.

فارس: قصد دارید در انتخابات آینده شرکت کنید؟

تا الان که چنین قصدی ندارم اما باید صبر کرد ببینیم در آینده چه اتفاق می‌افتد.