به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس A مجارستان به عنوان یک رویداد تاثیرگذار در امتیاز المپیکی شمشیربازان شرکت‌کننده با حضور 220 شمشیرباز از 40 کشور در بوداپست آغاز شد.

علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد رهبری سه شمشیرباز ایرانی اعزامی به این رقابت‌ها هستند که از میان آنها پاکدامن روز نخست مسابقات را با صعود به جدول 64 نفره به پایان رساند و امروز هم با کسب برتری در این جدول، راهی مرحله بالاتر شد اما دو شمشیرباز دیگر از صعود به جدول 64 نفره بازماندند.

بر این اساس و در مرحله مقدماتی مسابقات، مجتبی عابدینی با کسب 5پیروزی برابر نمایندگان آلمان، جمهوری چک، مجارستان، ژاپن و انگلیس و تنها متحمل شدن یک باخت مقابل حریفی از فرانسه، راهی جدول 128 نفره شد. عابدینی در این مرحله نماینده انگلیس را شکست داد، اما در جدول 96 نفره مقابل حریفی از روسیه باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

محمد رهبری با کسب سه پیروزی مقابل حریفانی از آلمان، اوکراین و کره جنوبی و متحمل شدن سه شکست برابر نمایندگان ویتنام، کانادا و مجارستان، مرحله مقدماتی را به پایان رساند. این ملی‌پوش شمشیرباز اسلحه سابر پس از استراحت در جدول 256 نفره مسابقات، در جدول 128 نفره به دلیل همگروهی با حریفی از اسرائیل، از انجام بازی امتناع کرد و بدین ترتیب از دور مسابقات کنار رفت.

در این میان علی پاکدامن پس از کسب 5پیروزی برابر آلمان، بلژیک، بلاروس، فنلاند و روسیه و تنها متحمل شدن یک باخت مقابل نماینده کره جنوبی، از دور مقدماتی صعود کرد. پاکدامن پس از استراحت در جدول 256 نفره، مقابل کراسیل نیکوف از روسیه در جدول 128نفره، 15 بر 11 به پیروزی دست یافت و به جدول 96 نفره صعود کرد. در این مرحله پاکدامن، دیری ویلیام از انگلیس را 15 بر 8 شکست داد و راهی جدول 64 نفره شد.

علی پاکدامن در ادامه دیدارهای خود در مسابقات جام جهانی کلاس Aمجارستان، امروز شنبه در جدول 64 نفره دیمیتری نیکلوف از روسیه را 15 بر 7شکست داد و به جدول 32 نفره صعود کرد. پاکدامن تا ساعتی دیگر در این مرحله از مسابقات با الکسی یاکیمنکو از روسیه نفر اول رنکینگ جهانی دیدار خواهد کرد.