~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا ابراهیم تهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت تیم استقلال اهواز، اظها‌ر کرد: استقلال اهواز تیم بزرگی است و مردم مخصوصا خوزستانی‌ها این تیم را دوست دارند. به نظر من با توجه به این که استقلال اهواز تاکنون در لیگ پانزدهم با تیم‌های بزرگی همچون فولاد، پر‌سپولیس و تیم‌های دیگری که به اردوهای خارج از کشور هم رفته بودند بازی کرده، پنج امتیاز کسب شده نتیجه‌ خیلی خوبی است. البته یکی، دو بازی‌های آخر مخصوصا بازی آخر که پنج گل خوردیم، واقعا نتایج نامطلوب بود.

تهامی در پاسخ به این سوال که در حال‌ حاضر تعداد بازی‌ها و تعداد امتیاز‌های تیم استقلال اهواز و نفت تهران برابر است به نظر شما چرا مدیران نفت پشت منصوریان می‌ایستند، ولی مدیران استقلال اهواز پشت بختیاری زاده را خالی کردند، اظها‌ر کرد: اگر به یاد داشته باشید فرهاد کاظمی در همین فصل زمانی برکنار شد که تیمش برده بود. در نتیجه‌ این که تیمی ببرد یا ببازد ملاک مدیر‌ان برای برکناری یا عدم برکناری مربی‌ها نیست. خودم چهارده سال برای استقلال اهواز زحمت کشیدم و آقای شفیع زاده به راحتی من را کار گذاشت، ولی من وقتی حر‌فه‌ای فکر می‌کنم حق را به شفیع زاده می‌دهم. وقتی مدیر‌عامل یا مالک باشگاه تصمیم می‌گیرد، به هر دلیلی مربی را برکنار کند حق با همان مدیر‌عامل یا مالک است فارغ از این که آن مربی نتیجه‌ گرفته باشد یا نه. نمی‌توان مقایسه کرد که چرا مدیر‌عامل نفت منصوریان را برکنار نمی‌کند، ولی مالک باشگاه استقلال خوزستان بختیاری زاده را برکنار می‌کند.

وی تاکید کرد: تیم استقلال اهواز همین الان که انتهای جدول است چهار – پنج هزار تماشاگر دارد. حتی از تعدادی از تیم‌هایی که الان در صدر جدول هستند بیشتر تماشاگر دارد، ولی خب به‌ هر‌ حال شفیع زاده می‌تواند به راحتی و مثل آب خوردن من را کنار بگذارد با این که ابراهیم تهامی شناسنامه‌ این تیم است. من به مدیران باشگاه‌های حق می‌دهم چون آنها مسوولیت دارند و محق هستند.

این پیشکسوت تیم استقلال اهواز در پاسخ به این سوال که به نظر شما با تعویض مربی آیا باشگاه استقلال اهواز به جایگاهی که در شانش است خواهد رسید، توضیح داد: این سوال شما را مدیر‌عامل باشگاه باید جواب دهد، ولی روند طبیعی هر باشگاه این است که مدیر‌عامل می‌تواند هر مربی‌ای را جابه جا کند و حتی شاید بتواند 10 تا مربی هم در یک فصل جابه جا کند. این موضوع روند کار باشگاه‌ها در فو‌تبا‌ل ایران است.

این بازیکن سابق استقلال اهواز ا‌دا‌مه‌ داد: یک فرد خیر و خوب و کسی که سردار جنگ بود و اصلا خوزستانی نیست یک تیم لیگ دسته دوم را به لیگ برتر آورده و این کار ، کار بزرگی است. حاج ملکی واقعا کار بزرگی انجام داد. مردم خوزستان و مخصوصا تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌آیند باید این موضوع را بدانند. هم تماشاگران، هم مسئولان سیاسی و هم مسئولان ورزشی باید پشت این فرد باشند. مسئولان ورزشی باید به این باشگاه و حاج ملکی کمک کنند چون این کار بسیار بزرگی است. ملکی می‌توانست به شهر خودش برود و یک تیم لیگ دسته یکی یا لیگ دسته دومی بخرد و با دو تا پنج میلیارد تومان و استفاده از یک مربی آگاه آن تیم را به لیگ برتر ببرد و با صرف این مقدار پول الان یک تیم 16 – 15 میلیارد تومانی در دست داشت.

تهامی افزود: من از مسئولان ورزش خواهش می‌کنم که به این باشگاه کمک کنند و زمین فو‌تبا‌ل و سالن بدنسازی در اختیارشان قرار دهند و همچنین از مسئولان سیاسی می‌خواهم که پشتیبان این تیم باشند و به این تیم و حاجی ملکی، کمک کنند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: ملکی در مجموع 10 میلیارد و 700 هزار تومان به جهانداری و فولاد چک داده است و حداقل 10 الی 15 میلیارد هم می‌خواهد به بازیکنان بدهد و در مجموع چیزی حدود 27 میلیارد تومان برای تیم هزینه کرده است. یک نفر می‌تواند به تنهایی در فو‌تبا‌ل ایران چنین کاری کند؟ خیر نمی‌تواند. پس مسئولان سیاسی هم باید به این باشگاه کمک کنند. نماینده‌های شورای شهر ، استاندار و شهردار ما افراد خیلی خوب و با سابقه‌ای هستند. دید آنها باید اول روی جوانان استان باشد و این تیم می‌تواند جوانان را به ورزش و کارهای مثبت سوق دهد.