به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس رضا حسن‌زاده در مورد پیروزی استقلال مقابل نفت تهران گفت: بازی شرایط متفاوتی در دو نیمه داشت. در نیمه اول بازی بسیار کسل‌کننده بود ولی در نیمه دوم تیم‌ها توانستند گل‌زنی کنند و همین مسئله کمی به بازی سرعت و هیجان بیشتری داد.

وی افزود: نمی‌دانم چرا نفت تهران در بازی دیروز با ترس و استرس بازی کرد. شاید این تیم به دلیل اینکه نتوانسته نتایج دلخواهش را بگیرد کمی استرس دارد. حذف از آسیا هم می‌تواند در پایین آمدن روحیه نفت تهران تاثیر داشته باشد. البته این تیم بی‌تجربه نیست و نباید دچار این وضعیت شود. در کل خوشحالم استقلال مقابل حریف خود به پیروزی رسید و کم کم در مسیر قهرمانی قرار می‌گیرد.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه چرا نفت تهران نمی‌تواند عملکرد سال قبل را تکرار کند گفت: نمی‌توان تیم فصل قبل را با تیم امسال مقایسه کرد. گاهی اوقات شرایط تیم‌ها دچار تغییر می‌شوند. یک زمان تیم‌ها روحیه و همبستگی بالایی دارند و یک زمان شرایط اینطور نیست. وضعیت خود بازیکنان هم همیشه به یک صورت نیست. یک زمان بدن کشش دارد. اما مغز کشش ندارد. یک زمان مغز کشش دارد و بدن فرمان را نمی‌پذیرد. یک زمان کادر فنی همدل با یکدیگر فعالیت می‌‌کند و در مقطعی دیگر این همدلی از بین می‌رود.

وی افزود: نباید فراموش کرد وقتی تیمی نتایج خوبی می‌گیرد بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد و همین مسئله باعث می‌شود حاشیه‌های این تیم‌ها بیشتر شود. در کل به توانایی های علیرضا منصوریان آگاه هستم و او می‌تواند خیلی سریع انگیزه را بار دیگر به جمع شاگردانش بازگرداند.

حسن‌زاده در مورد اینکه علیرضا بیرانوند برای گرم کردن با دروازه‌بان اول تیم به زمین نیامده و همین مسئله باعث شده منصوریان او را کنار بگذارد گفت: اگر اعتقاد داریم لیگمان حرفه‌ای است بازیکن باید طبق قراردادی که دارد خود را مطیع مدیریت و کادر فنی باشگاه بداند. هر نتیجه‌ای که حاصل شود مقصر اصلی مربی محسوب می‌َود و اوست که مورد بازخواست قرار می‌گیرد به همین خاطر بازیکن باید مطیع دستورات کادر فنی باشد. بیرانوند بزرگترین اشتباه را انجام داده و این رفتاری که او به نمایش گذاشته برایش خیلی زود است. اینجور حواشی فوتبال یک بازیکن را به پایان می‌رساند به طور مثال شما دیدید بازیکنی مثل پیام صادقیان در پرسپولیس مهره خوبی بود این حاشیه‌ها باعث شد او از این تیم جدا شود و به نفع تهران برود و دیگر آن شرایط سابق را نداشته باشد.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه پروپیچ مهاجم تازه وارد این تیم روز گذشته عملکرد خوبی ارائه نکرد و پرویز مظلومی اعلام کرده از عملکرد او راضی نیست، گفت: بحث حضور بازیکن خارجی و اینکه او کیفیت خوبی داشته باشد فقط معطوف به تمرین و بازی کردن نیست. خودم در کویت فوتبال بازی کردم و می‌دانم کار در کشور دیگری چقدر سخت است بعد از تمرین روحیه بازیکن به طور کامل از بین می‌رود. در آن شرایط انسان کاملاً تنها است و زمان خیلی سخت می‌گذرد. باید از لحاظ فرهنگی و تفریحی کار را برای بازیکنان خارجی راحت کنیم و حتی شرایطی فراهم شود که خانواده‌های آنها به کشور بیایند. در کل اعتقاد دارم بازیکنان درجه 3 و 4 خارجی به ایران بیایند ولی باز هم برای اینکه این نفرات کیفیت داشته باشند باید به این مسائل جانبی هم پرداخت.

وی در پایان در مورد اینکه آیا استقلال می‌تواند قهرمان شود، گفت: مظلومی زحمتش را کشیده و استقلال را تا صدر جدول بالا آورده است. این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد ولی نباید اجازه بدهد به حاشیه برود، اگر وضعیت مالی تیم درست نشود مطمئناً‌ استقلال به مشکل می‌خورد. کمترین انتظار از استقلال کسب سهمیه آسیاست و اگر این اتفاق نیفتد این مسئله شکست کامل محسوب می‌شود