به گزارش پارس به نقل از افکارخبر، برانکو ایوانکوویچ که تیمش در هفته گذشته لیگ برتر برابر سایپا شکست خورده بود، فردا در دیدار جام حذفی باید به مصاف ملوان انزلی برود. سرمربی پرسپولیس با حضور در سالن نشست خبری سازمان لیگ درباره شرایط تیمش و انگیزه های بازیکنانش صحبت کرد.

برانکو در ابتدا گفت: بازی جام حذفی را پیش رو داریم و بازی ای که نمی توان جبرانش کرد و باید حتما برنده شد. به هرحال همانطور که همیشه می گویم اهداف بلند پروازانه ای داریم و با تمام احترامی که برای حریف قائل هستیم برد می خواهیم.

وی ادامه داد: بعد از باختی که برابر سایپا استحقاقش را نداشتیم به دنبال بازسازی روحی خودمان هستیم و به دیدار جام حذفی آمده ایم. نیازی نیست بگویم ملوان چه نتایج خوبی داشته و کاملا واضح است کار سختی در بازی فردا خواهیم داشت. هر تیمی که برابر پرسپولیس بازی می کند با انگیزه زیادی می آید و تمام توانش را در بازی به کار می گیرد. بازی برابر سایپا یک سری عواقب برای ما داشت. چند بازیکن ما در این بازی حضور نخواهند داشت و استراحت می کنند و تغییراتی در این بازی خواهیم داشت.

برانکو در مورد استرس بین بازیکنانش گفت: این را می توان اسمش استرس یا یک نوع مسوولیت پذیری شدید گذاشت و می توان درباره آن بحث کرد. فشاری روی بازیکنانم وجود دارد. فشار بازی و فشار انتظاراتی که ازما برای پیروزی می رود. طبیعی است که تیم ما تعداد قابل توجهی بازیکن جوان دارد که در طول بازی نمی توانند از کیفیت خود در بازی رونمایی کنند. برد تنها علاج بازگشت اعتماد به نفس بین بازیکنان است. طبیعی است علیرغم تلاشی که در تمرینات می گذارند با این نتایج غمگین هستند.

وی افزود: علیرغم تمام تلاشی که در تمرینات داشتند به برد مورد نظر نرسیدند و دچار نوعی استرس هستند.

برانکو درباره شایعه برکناری اش گفت: بنده و کادرفنی ام با تمام توان و صادقانه کار می کنیم. این مشهود است که در بازی های مان از نظر فنی خوب ظاهر شدیم. متاسفانه نتیجه به اندازه کیفیت بازی کسب نشده است. اما چیزی که دوست دارم اشاره کنم از ۶ بازی ۳ بازی را داوران نتایج آن را تعیین کردند. آنچه که به برکناری بنده مربوط می شود مدیریت باشگاه تصمیم گیری می کند. باید ارزیابی کنند که بهترین کار چه خواهد بود و من خودم را درگیر این مساله نمی کنم و خدا هر چه بخواهد پیش می آید.

وی در واکنش به سوالی در مورد تصمیمات عجیب داوران گفت: من البته سعی می کنم بازیکنان را برای مقابله با هر حادثه ای آماده کنم. ما می رویم روبرو حریف بازی کنیم و همانطور روبروی داور. اما اتفاقات ناگوار بیش از اندازه بوده و این در فوتبال پیش می آید. من هیچ ایرادی نمی توانم از بازیکنانم بگیرم. آنها تلاش می کنند و می خواهند و در بازی با سایپا هم نشان دادند تیم برتر ما بودیم. بازی سخت و محکم و دشواری بود. طبیعتا ما بودیم که پیش از اتفاقات باید نتیجه را تعیین می کردیم. بعد از چنین باختی احتمالا عدم اعتمادی به وجود می آید و باید این مساله را برطرف کنیم.

برانکو ادامه گفت: بازی با سایپا اولین شانس گل شان را دقیقه ۸۲ ایجاد کردند و گل زدند و ضربه پنالتی هم درست نبود. بازی با فولاد شانسی نداشتند و در بازی با ذوب آهن، آنها یک شوت در نیمه اول زدند و در نیمه دوم یک سانتر روی دروازه ما کردند و یک پنالتی که مطمئنا درست نبود. تنها تیمی که شانس گل ایجاد کردند سپاهان بود و ۴ گل روی اشتباهات ما زدند هرچند در آن بازی ۲ پنالتی نگرفتند. در بازی استقلال اهواز اگر اشتباه دروازه بان ما نبود هرگز نمی توانستند گل بزنند. در کل این وقایعی بود که اتفاق افتاد و ما نیز فرصت های زیادی را از دست دادیم. این اتفاقات پیش می آید و امیدوارم شانس به ما هم رو کند. هیچ تیمی برتر از ما نبوده و وظیفه ماست که کار را ادامه دهیم و اشتباهات مان را اصلاح کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد پنالتی های از دست رفته و نیز دروازه بانی که در ابتدای فصل با نظر او دعوت به همکاری شد نیز گفت: من مایل نیستم به گذشته برگردم. ما مشکلاتی در ابتدای فصل داشتیم. سوشا ۳ جلسه محروم بودند. امید، مهدی و علیرضا محروم بودند و در بازی دوم هم هادی نوروزی محروم شد. مشکلات زیادی داشتیم و انتظار داشتیم آنها را با نتایج جبران کنیم. نمی خواهیم به گذشته برگردیم و وظیفه ماست که برگردیم و بهتر شویم.

سرمربی پرسپولیس در مورد نقش باقری و قنبرپور و آیا اینکه آنها سیاهی لشگر هستند گفت: کادرفنی که در اختیارم است این است و افرادی هستند که اعتماد خوبی به آنها دارم. آقای باقری و قنبرپور در خدمت تیم و سازمان و تمرینات تیم هستند.

وی در مورد حضور احتمال حضور حسین عبدی در کادر فنی پرسپولیس گفت: من چنین چیزی نشنیدم و به اندازه کافی زیاد هستیم و آیا این به این معناست که ما کار بلد نیستیم و نمی دانم چرا نیاز به این کار است.

برانکو در مورد هدر دادن فرصت های گلزنی تیمش نیز در پایان این نشست گفت: ما موقعیت های زیادی از دست می دهیم و خیلی سخت است مهاجمی شش دانگ پیدا کنیم. آنها گران هستند ولی همین که موقعیت هایی زیادی به وجود می آوریم مهاجم را تولید می کنیم. طارمی بهترین گلزن لیگ در حال حاضر است و البته او به همراه دیگر هم تیمی هایش موقعیت های زیادی را هدر می دهند و باید در طول تمرینات این مساله را برطرف کنیم و البته خیلی ساده نیست.