به گزارش پارس به نقل از خبرورزشیاز سوی دیگر لیگ‌برتر فوتبال ایران آغاز شده و نیاز است که برای شناسایی بازیکنان آماده در فصل جدید، سرمربی تیم‌ملی در ایران حضور داشته باشد و بازی‌ها را از نزدیک ببیند. با این حال به نظر می‌رسد کروش برای تیم‌ملی لیست خودش را داشته و خیلی علاقه‌ای ندارد به لیگ‌برتر توجه کند.

او ادامه می‌دهد: البته برخی ستاره‌های لیگ‌برتر توسط دستیاران کروش شناسایی می‌شوند اما شاید از این تعداد بازیکنان فقط ١٠‌درصد به تیم‌ملی دعوت شوند و بیشتر به‌ عنوان لیست ذخیره به آنها نگاه می‌شود. در چنین حالتی مطمئن باشید همین حالا کروش لیست اولیه خود را برای بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی در شهریورماه به فدراسیون داده و فقط شاید چند بازیکن شاخص از لیگ‌برتر به گروه اعزامی او اضافه شوند.

مرفاوی تأکید می‌کند: موضوع دیگری هم وجود دارد‌؛ این‌که نباید در استراتژی سرمربی تیم‌ملی دخالت کنیم چون شاید او سیستم کاری‌اش این‌طور است که توسط دستیارانش بازیکنان را زیر نظر داشته باشد. وقتی یک گروه فنی با هم کار می‌کنند، هر نفر یک وظیفه مشخص دارد. بحث نیامدن کروش به ایران کاملاً تکراری شده و چون برای رسانه‌ها جذاب است، فدراسیون نیز از این ابزار برای محبوب نگه داشتن مربی پرتغالی استفاده می‌کند.

او می‌گوید: البته یک نکته پنهان است که شاید هیچ‌کدام از کارشناسان و مردم از آن خبر نداشته باشند. این‌که شاید ‌بندی در قرارداد کروش باشد که هر زمان نخواست با تیم‌ملی ادامه دهد، تنها خودش تصمیم‌گیرنده باشد. هر زمان که او از ایران خارج می‌شود، به شکلی جالب نام چند تیم برای جذب سرمربی تحت قرارداد ایران مطرح می‌شود. یک زمان گفتند آفریقای‌جنوبی، یک دوره دیگر بحث نیجریه مطرح شد و حالا هم که اعلام شده کروش از مکزیک پیشنهاد دارد. همان‌طور که گفتم، شاید کروش طبق قراردادش بتواند به راحتی از ایران جدا شود چون اگر این‌طور نبود، مسئولان فدراسیون باید طبق قرارداد در صورت عدم عملی ‌شدن تعهدات ‌کروش با او برخورد می‌کردند. با این حال بهتر است رسانه‌ها و فدراسیون به ماجرای جدایی کروش دامن نزنند چون این ماجرا دیگر جذابیتی برای مردم هم ندارد.