به گزارش پارس، ایسنا به نقل از مارکا خبر داد: ایوان راکیتیچ تابستان سال گذشته از سویا راهی بارسلونا شد و در پایان فصل موفق شد با این تیم سه گانه ای تاریخی کسب کند. بارسلونا این فرصت را دارد که با قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه ها به 6 قهرمانی برسد.

راکیتیچ در این زمینه گفت: برخی از هم تیمی های من پیشتر موفق به انجام این کار شده اند که هیچ گاه پیش از آن تیمی موفق به کسب آن نشده بود. به هیچ وجه فشاری احساس نمی کنیم اما می دانیم به دست آوردن 6 جام کاری ساده نیست.

بارسلونا باید برای کسب سوپرکاپ اروپا به مصاف سویا، تیم پیشین راکیتیچ برود. ایوان در واکنش به این اتفاق اظهار داشت: در آن دیدار برای کسب جام به میدان می رویم. می دانم در چه جایگاهی هستم و برای رسیدن به آن جام و کسب آن با بارسلونا تلاش می کنم. بدون شک اگر در بارسلونا نمی بودم، دوست داشتم سویا این جام را ببرد.

راکیتیچ در واکنش به اینکه رمز موفقیت باشگاه سویا در سال های اخیر چه بوده است نیز عنوان کرد: مدیر ورزشی این تیم یعنی مونشی عملکرد فوق العاده ای داشته است. کل کادر فنی سویا در سال های اخیر فوق العاده بوده اند. البته که شانس هم نقش بزرگی ایفا می کند اما مونشی برای آوردن بازیکنانی عالی به این تیم که نقش بزرگی در موفقیت های سویا داشته اند، شایسته تقدیر است.

ایوان راکیتیچ که در ترکیب تیم ملی فوتبال کرواسی به میدان می رود در مورد حضور لیونل مسی در ترکیب بارسلونا اظهار داشت: اگر بخواهم صادقانه بگویم، داشتن مسی در ترکیب یک تیم کار را برای همه ساده تر می کند. هر تیمی دوست دارد لئو را داشته باشد. خوشبختانه او در تیم ما حضور دارد و باید به دنبال این باشیم که او را در همین شرایط حفظ کنیم. او توانایی انجام کارهایی را دارد که هیچ بازیکن دیگری نمی تواند آنها را انجام دهد. اگر بتوانیم کاری کنیم که او در ترکیب تیم ما بهتر از این شود، عالی خواهد بود.

مثلث تهاجمی و فوق العاده بارسلونا که متشکل از لیونل مسی، لوییس سوآرس و نیمار است بسیاری از تیم های حریف را به وحشت می اندازد. راکیتیچ در این زمینه هم عنوان کرد: بسیاری از مردم می گویند با حضور چنین بازیکنانی در ترکیب بارسلونا، ارائه چنین فوتبالی کار ساده ای است. این اظهار نظر را قبول ندارم. آنها در سطح بالاتری نسبت به سایرین قرار دارند و همه ما در بارسلونا برای آنها بازی می کنیم. خودشان موجب شده اند که ما این کارها را انجام دهیم. به هیچ وجه هم کار ساده ای نیست. باید به این عادت کنید که برای آنها فوتبال بازی کنید. اگر قرار باشد که پنج هزار کیلومتر در زمین بدوم تا یکی از آنها بتواند کارهایی که می تواند در زمین انجام دهد، بدون هیچ مشکلی این کار را انجام می دهم.