به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانمرحوم خطیب مدیر عامل فقید باشگاه پرسپولیس سال گذشته از ماجرای زمینی در شهر پرند که، متعلق به باشگاه پرسپولیس بوده پرده برداشت. 

 

به هر حال ما بر آن شدیم تا با اشخاص در این زمینه گفتگویی داشته باشیم که، برخی از این افراد از جمله محمد حسن انصاری فرد مدیر عامل وقت باشگاه پرسپولیس پاسخگوی خبرنگار باشگاه خبرنگاران نبود. 

همچنین مدیر عامل شرکت عمران پرند هم اعلام کرد که، اطلاعی از این موضوع ندارد چرا که، در زمان مدیریتش این موضوع رخ نداده‌است. 

 

به هر حال حسین کلانی مسئول پروژه ساخت مجموع فرهنگی-ورزشی پرسپولیس و جعفر کاشانی پیشکسوت پرسپولیس پاسخگوی سوالات ما بودند که، در ادامه از نظر خواهیم گذراند. 

 

**قرارداد زمین پرند بعد از دو سال فسخ شد 

 

حسین کلانی در خصوص وضعیت زمینی در شهر پرند متعلق به باشگاه پرسپولیس گفت: مساحت زمین پرند 70 هکتار نبوده بلکه، این زمین 63 هکتار بوده‌است. 

 

کلانی در ادامه عنوان کرد: در زمان مدیریت مرحوم خطیب 63 هکتار زمین از طرف شرکت پرند وابسته به مسکن در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.  

 

البته این زمین مشروط به مدت دو سال به باشگاه پرسپولیس داده شد تا، تاسیسات و مجموعه ورزشی در آن زمین ساخته شود تا به طور کامل مالکیتش به باشگاه پرسپولیس سپرده شود. 

وی تصریح کرد: متاسفانه پروژه ساخت مجموعه ورزشی در شهر پرند در زمان تعیین شده به پایان نرسید و ما نتوانستیم به تعهداتمان در طول 2 سال عمل کنیم و قرارداد فسخ شد. 

کلانی بیان کرد: من به عنوان مسئول پروژه به همراه مشاورانم کار ساخت پروژه شهر پرند را آغاز کردم و مهندس مهر علیزاده رئیس وقت سازمان تربیت بدنی هم بودجه 500 میلیون تومانی در اختیارمان گذاشت، اما پروژه در موعد مقرر به پایان نرسید. 

 

وی تصریح کرد: به هر حال قرار بود در این زمین 63 هکتاری، یک استادیوم 55 هزار نفری فوتبال، 9 زمین تمرین، آکادمی فوتبال، انستیتو فوتبال، سالن 12 هزار نفری، استادیوم دو میدانی، چندین زمین چند کاره ورزشی، استخر سرپوشیده برای آقایان و خانم‌ها و سالن 16 هزار نفری چند کاره و غیره ساخته شود، اما در نهایت این پروژه کامل نشد. 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهر علیزاده کلنگ آنجا را به زمین زد اما، شرایطی پیش آمد که، این مجموعه ورزشی به اتمام نرسید و قرارداد با شرکت پرند فسخ شد. 

 

**کاشانی: مخالفت‌هایی برای ساخت مجموعه ورزشی پرند صورت گرفت 

 

جعفر کاشانی درباره زمین شهر پرند گفت: تمام هدفشان این بود که، باشگاه پرسپولیس ساخته شود به خاطر همین به دنبال زمینی بودیم که با همت مهندس مهر علیزاده رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی این زمین را در شهر پرند گرفتیم. 

 

کاشانی در ادامه عنوان کرد: بر این اساس مهندس کلانی به ایران آمد و با گروه مشاوران شرکتش نقشه‌های مورد نیاز را با توجه به منطقه طراحی کرد. مهندس مهر‌علیزاده هم کلنگ زمین شهر پرند را زد اما، بعد از مدتی همه چیز عوض شد و معلوم نشد وضعیت این زمین به چه صورت درآمد. 

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بیان کرد: بعد از اینکه این زمین به باشگاه پرسپولیس داده شد، مخالفت‌هایی از سوی برخی مسئولان به این امر صورت گرفت که این زمین در منطقه دور است و به درد پرسپولیس نمی‌خورد. 

 

کاشانی عنوان کرد: من همان موقع بیان کردم که چند سال دیگر در اینجا فرودگاه امام خمینی ساختار می‌شود و این زمین برای آینده باشگاه پرسپولیس مفید است، اما مسئولان این صحبت مرا قبول نکردند. 

 

کاشانی اظهار داشت: شرکت پرند زمانی را جهت ساخت مجموعه ورزشی برای باشگاه پرسپولیس در نظر گرفت و حتی سازمان تربیت بدنی وقت 500 میلیون تومان بودجه ابتدایی برای این کار در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داد، اما در نهایت نفهمیدم که بعد از اینکه ما از باشگاه پرسپولیس کنار رفتیم  وضعیت این زمین به چه صورت شد. 

کاشانی عنوان کرد: به هر حال ما تمام تلاشمان را کردیم که زمین پرند سرمایه‌ای برای باشگاه پرسپولیس شود، همچنین زمین پرند از تراکم بالایی برخوردار بود و می‌توانست برای باشگاه مفید باشد. 

 

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: به هر حال بعد از اینکه مهر‌علیزاده از سمت ریاست تربیت بدنی کنار رفت، همه چیز بهم خورد و معلوم نشد این زمین در اختیار چه شخص قرار گرفت. 

 

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد مجموعه‌ای برای تعلیم و تربیت بازیکنان بودیم و سالن‌های متعددی هم پیش‌بینی شده بود و مهر‌علیزاده هم کلنگ این زمین را هم زده بود، اما در نهایت این پروژه به پایان نرسید. 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: نقشه‌های کلانی هنوز هم در بایگانی باشگاه است به هر حال امکانات تعلیم و تربیت در پرسپولیس وجود ندارد که همین امر باعث چالش‌هایی در این تیم شده‌است.