به گزارش پارس علی کفاشیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص مسائل روز فوتبال ایران از جمله انتقادات کی‌روش، رأی کمیته استیناف علیه باشگاه راه‌آهن، موارد مربوط به تیم ملی، حق پخش و سفر به بحرین به سؤالات وی به شرح زیر پاسخ داد:

فارس: کی‌روش امروز نسبت به برخی اتفاقات ناراحت است و صراحتاً اعلام کرده بود که نمی‌خواهم پشت دروغ و قول‌های نادرست پنهان شوم.

مشکل کی‌روش به خاطر فوت همسر سابقش بود و از ما درخواست کرده بود که مرخصی وی تمدید شود. البته او از ما خواسته بود که این موضوع را اعلام نکنیم و ما هم گفتیم مشکل خانوادگی غم‌انگیز. بنابراین هیچ بحثی با کی‌روش بر سر این موضوع نداشتیم و این بحثی است که برخی‌ رسانه‌ها الکی راه انداخته‌اند که او نمی‌خواهد به ایران برگردد، نمی‌دانم علت بیان این حرف‌ها چیست؟ او سفت و سخت کارش را انجام می‌دهد و هیچ مشکلی هم با ما ندارد.

فارس: یعنی انتقادات کی‌روش از شما نبود؟

خیر، اصلاً منظورش من نبودم. نمی‌دانم چرا برخی به دنبال اختلاف افکنی بین ما و کی‌روش هستند. ما هیچ اختلافی با کی‌روش نداریم و با او مدام توسط ایمیل در تماس هستم و او برنامه‌هایش را با من چک کرده و انجام می‌دهد.

فارس: دفعه قبل که پول کی‌روش را دادید از محل مطالبات فدراسیون از پول‌های بلوکه شده فیفا بود. این بار قرار نیست این کار را انجام دهید.

چرا باز هم این کار را انجام می‌دهیم. هنوز متأسفانه از تحریم‌ها خارج نشدیم و در آتش تحریم‌ها می‌سوزیم. اما به محض اینکه پول آمد حتما پول قرارداد کی‌روش را پرداخت خواهیم کرد.

فارس: گویا به نکونام برای دستیاری کی‌روش پیشنهاد رقم 150 میلیونی داده بودید؟

کی‌روش هنوز نکونام را به عنوان دستیار معرفی نکرده است اما زمانی که این اتفاق بیافتد هم بیشتر از 100-150 میلیون نخواهیم داد چون پول نداریم تا بخواهیم بیشتر بدهیم. البته وقتی نکونام فعلاً در حال بازی کردن است و پول بیشتری هم دریافت می‌‌کند به بازی کردن ادامه می دهد. الان هم گویا نکونام قرارداد بسته تا یک فصل دیگر هم بازی کند.

فارس: کی‌روش چه زمانی دستیار ایرانی خود را معرفی می‌کند؟

در حال حاضر مارکار دستیار ایرانی کی‌روش است و فعلاً نیازی به این کار نیست و عجله‌ای هم نداریم.

فارس: پس از توافق با گوام بر سر بازی رفت و برگشت با ایران در کشورمان، گوام به بهانه قوانین فیفا بازی برگشت را به کشور خود کشاند در حالی که گویا با درخواست مالی آنها برای بازی برگشت در ایران توسط فدراسیون موافقت نشد.

فیفا در نامه‌ای به این کشور اعلام کرده است که باید این دیدار در گوام برگزار شود چون این کشور دو دیدار قبلی خود را نیز در کشور خودش میزبانی کرده و توانایی میزبانی از کشورهای دیگر را هم دارد.

فارس: میزبانی کرج و مشهد برای دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2018 تأیید شد؟

در حال کار کردن بر روی این موضوع هستیم و اگر ورزشگاه امام رضا در مشهد آماده شود به طور حتم یکی از دیدارهای تیم ملی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. به فکر کرج هم هستیم تا یکی از دیدارهای تیم ملی در این شهر برگزار شود.

فارس: گفته می‌شود فدراسیون فوتبال از سوی قوه قضاییه و دادستانی برای تغییر رأی علیه راه‌آهن تحت فشار است.

خیر. دادستانی چون مالک تیم است این حق را دارد که از راه‌آهن دفاع کند اما هیچ فشاری روی فدراسیون فوتبال در این پرونده نبوده است که به طور مثال رأی را تغییر دهیم. ما به هیچ وجه برای این پرونده تحت فشار نیستیم.

فارس: حتی گفته می‌شود قرار است در صورت عدم تغییر رأی، دادستانی پرونده‌های مالی فدراسیون را دوباره به جریان خواهد انداخت.

ما پرونده مالی نداریم که بخواهد رو شود. دادستانی هم اگر جایی خلافی رخ دهد با آن برخورد می‌‌کند. دادستانی قرار نیست با کسی معامله کند. آنها چون مالک تیم هستند از تیم خود دفاع می‌کنند و اتفاقا کار درست را هم انجام می‌دهند.

فارس: اعاده دادرسی از سوی راه‌‌آهن و قبول برگزاری یک جلسه دیگر در استیناف شائبه تغییر رأی را به وجود آورد.

بالاخره آنها یکسری دلایل و مدارک ارائه کردند که قانع شدیم تا یک جلسه دیگر برگزار شود. پاسخ جلسه روز گذشته هم به زودی اعلام می‌شود.

فارس: احتمال دارد رأی برگردد؟

هر احتمالی وجود دارد. کمیته استیناف این اختیار را دارد در صورتی که رأی درست باشد پای آن بایستد در غیر این صورت آن را تغییر دهد.

فارس: خبر جدیدی در مورد حق پخش ندارید؟

از آقای سرافراز، رئیس صداوسیما درخواست کردیم تا سریعاً وضعیت ما را برای حق پخش مشخص کند و منتظر پاسخ ریاست صداوسیما مبنی بر این امر هستیم.

فارس: آقای تاج گفتنه‌اند شاید حتی لیگ برتر تعطیل شود.

هر اتفاقی امکان دارد بیافتد. در هر صورت اگر تفاهم نکنیم نمی‌توانیم لیگ را خوب پیش ببریم و برگزار کنیم چون حیات ما در گروی پول حق پخش و این موارد است.

فارس: در مورد سفر به بحرین صحبت می‌کنید؟

قرار است در خصوص وضعیت مربیگری خاکپور در تیم امید صحبت‌های لازم را انجام دهم. ضمن اینکه جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب رؤسای کمیته‌های مختلف و دبیرکل برگزار خواهد شد.

فارس: گفته می‌شود دبیرکل جدید علیه ایران است؟

هیچ‌کس نمی‌تواند علیه ایران باشد وقتی ما در هیأت رئیسه AFC هستیم.

فارس: قرارداد با آل‌اشپورت هم به پایان رسید.

چند برند مختلف به ما پیشنهاد داده‌اند و قرار است اگر با این برندها به توافق نرسیدیم و دوباره از آل‌اشپورت کمک خواستیم آنها نیز به ما کمک کنند. در حال بررسی پیشنهادات هستیم و بهترین برند را برای تیم ملی انتخاب خواهیم کرد.

فارس: پرونده فساد در فوتبال به کجا رسید؟

این موضوع حل می‌شود ان‌شالله. هنوز که صحبتی نداشته‌ایم اما هر موقع خواستند می‌رویم و توضیحات لازم را می‌دهیم.