به گزارش پارس به نقل از فارس مسعود عنایت در مورد انتخابش به عنوان رئیس جدید دپارتمان داوری گفت: از فردا صبح در دپارتمان داوری حاضر می‌شوم و کارم را آغاز می‌کنم.

وی در مورد بحث محرومیت فغانی که در بازی با تراکتورسازی و نفت برای او ایجاد شد گفت: بحث فغانی را هم ان‌شالله به سرانجام می‌رسانم و آن را حل می‌کنم.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه مشکل اصلی داوری فوتبال را در چه می‌بیند گفت: مشکل اصلی در خود جامعه داوری است. پیشکسوتان خارج از گود نشسته صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که باعث اختلاف در جامعه داوری می‌شود اما تصمیم گرفتم که وارد این بازی نشوم و پاسخی به صحبت‌های آنها در رسانه‌های آنها نخواهم داد و واکنشی نشان نمی‌دهم.

عنایت در مورد اینکه در گذشته با حضور ناظران داوری در برنامه نود موافق نبود گفت: اصلا چنین چیزی نیست من می‌گویم طبق قوانین AFC و فیفا ناظر داوری نباید در هفته‌ای که خودش نظارت داشته به عنوان کارشناس در برنامه حاضر شود. این مسئله را با فردوسی‌پور هماهنگ می‌کنم تا از کارشناسانی استفاده کند که در آن هفته ناظر داوری نبودند. 

وی در مورد اینکه یعنی به فردوسی‌پور کارشناس توصیه می‌کند گفت: نه هر کسی که او دوست داشت را به عنوان کارشناس انتخاب کند اما به کارشناس آن هفته برنامه نود نظارت داوری نمی‌دهم.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه مشکل اصلی داوری در فصل گذشته را چه می‌داند گفت: مهم‌ترین مشکل در حال حاضر برگزاری کلاس توجیهی داوری است که باید سریعا اقدام کنیم. باید فردا ببینم لیست داوران فصل گذشته چه نفراتی بودند و کدام یک از آنها داوران فعال هستند و اگر کمبودی هست از داوران جوان‌تر استفاده کنیم.