به گزارش پارس به نقل از خبرورزشی به همین بهانه‌ها فرصتی دست داد که دقایقی با پرویز مظلومی گپ بزنیم. سرمربی استقلال هم به تمام ابهامات، شایعات و حرف و حدیث‌ها اینچنین جواب داد.

قبول داريد آشتي‌كنان سيدمهدي رحمتي و وحيد طالب‌لو خوب مديريت نشد؟!
(با لبخند) يعني چه؟!

نمي‌شد شما به عنوان سرمربي استقلال تهران رحمتي و طالب‌لو را به دفتر باشگاه صدا زده و همان‌جا اين دو را‌آشتي مي‌داديد و به اتفاق سر تمرين مي‌آمديد؟ بهتر نبود؟
(كمي جدي) نه! معني ندارد كه من سرمربي بيايم و بين دو دروازه‌بان خودم مراسم آشتي‌كنان در باشگاه راه بيندازم. من مربي هستم و شرايط خاص خود را دارم. دلم نمي‌خواهد در استقلال تنش و درگيري باشد. من مربي هستم، مسئول آشتي‌كنان كه نيستم! يكي مانده و آن يكي آمده است. البته بعيد هم مي‌دانم اين دو با يكديگر قهر باشند.

شما مي‌گوييد قهر نيستند؟
من تأكيد مي‌كنم قهر نيستند ولي اگر جور ديگري باشد، تحمل نخــواهم كرد.

مي‌شود واضح‌تر بگوييد؟
واضح‌تر از اين نمي‌شود! خودتان و آنهايي كه اين مصاحبه را مي‌خوانند متوجه خواهند شد چه مي‌گويم.

شما در مذاكره با گلرهاي خود گفته بوديد انتخاب دروازه‌بان اصلي بر مبناي عملكرد فني است.
هر مربي‌اي بر مبناي اعتقادات خود تصميم مي‌گيرد. گلر اول در تمام دنيا مشخص است و من هم از اين قاعده مستثني نيستم.

حالا گلر اول شما چه كسي است؟
از اول هم گفتم دروازه‌بان اول من سيدمهدي رحمتي است. اين وسط ممكن است به دروازه‌بان‌هاي دوم و سوم استقلال از 30 مسابقه يك بازي هم نرسد!

اين بدان معناست كه تحت هر شرايطي سيدمهدي رحمتي فيكس است؟
نه اينكه بازيكن خيالش از بابت بازي راحت باشد. بحث رحمتي يا كس ديگري نيست. همه بايد براي رسيدن به جايگاه فيكس و حفظ آن تلاش كنند.

برخي شايعات حكايت از آن دارد كه سيدمهدي رحمتي براي شما بازيكن انتخاب مي‌كند. تأييد مي‌كنيد؟
(جدي‌تر از قبل) كي گفته رحمتي براي استقلال بازيكن مي‌گيرد؟ شما مثال سراغ داريد؟!

نه اين حرف ما نيست. زمزمه‌هاي فوتبالي است، به طور مثال مي‌گويند امين حاج‌محمدي با توصيه رحمتي استقلالي شد. اين شايعه درست نيست؟
نه كه نيست! منِ پرويز مظلومي به هيچ بازيكن ولو سيدمهدي رحمتي اجازه نمي‌دهم برايم بازيكن بخرد. امين حاج‌محمدي از بهترين مدافعان فوتبال ايران است كه آينده بسيار روشني دارد و به توصيه رحمتي استقلالي نشد. او مي‌تواند فيكس تيم ملي شود. ما هر بازيكني كه انتخاب كرديم، براساس نياز استقلال و تقويت تيم بود اما نمي‌دانم متأسفانه چرا اين شايعات منتشر مي‌شود.

پس رفاقت سيدمهدي رحمتي با سيدجلال حسيني و اينكه اين مدافع دارد به استقلال مي‌آيد را هم رد مي‌كنيد؟
به من گفته‌اند زياد در مورد سيدجلال حسيني حرف نزنم و مصاحبه نكنم. به رفاقت يا عدم رفاقت او با رحمتي كاري ندارم. سيدجلال حسيني يك مدافع بزرگ و ملي‌پوش است كه سابقه حضور در جام جهاني را دارد، منتهاي مراتب حضورش در استقلال را نه تأييد مي‌كنم و نه تكذيب!

بي‌تعارف جواب كردن اميرحسين صادقي و رضا عنايتي به سفارش سيدمهدي رحمتي نبوده است؟
اصلاً و ابداً! رحمتي نه سفارش كرد بازيكني را بخريم و نه گفت صادقي و عنايتي يا حتي رقيبان او درون دروازه نباشند. اين حرف‌ها همه شايعه است. چرا رحمتي بايد چنين سفارشي بدهد؟

به هر حال جنگ بازوبند در استقلال و همين ‌طور پرسپوليس موضوعي قديمي است. شايد به خاطر همين مسئله...
(وسط حرف‌مان مي‌آيد) به هيچ ‌وجه! من هنوز تصميم خاصي درباره كاپيتان فصل آينده استقلال نگرفته‌ام.

مطمئن هستيد؟! همه مي‌گويند كاپيتان فصل آينده استقلال، سيدمهدي رحمتي است.
(بعد از كمي مكث) فعلاً سيدمهدي رحمتي كاپيتان استقلال است اما بايد در نهايت به جمع‌بندي لازم برسيم.

جواد نكونام در ليست خريدهاي شماست؟
ببينيد جواد نكونام كاپيتان سابق تيم ملي و ركورددار بازي در تيم ايران است. او بازيكن بزرگي است اما هنوز وضعيتش معلوم نيست.

متوجه منظورتان نشديم.
آقاي يكتا! جواد نكونام به گفته خودش با باشگاه اوساسوناي اسپانيا قرارداد دارد. اول بايد موضوع قراردادش با اين تيم را حل كند.

اگر حل كرد؟!
درِ باشگاه استقلال به روي جواد نكونام باز است. همان‌طور كه به روي آندو تيموريان باز است.

ولي خيلي بعيد مي‌دانيم آندرانيك تيموريان استقلالي شود. او براي نيم‌فصل از تراكتور بالاي يك ميليارد يا به گفته برخي‌ها حدود يك و نيم ميليارد تومان پول گرفت. حالا با مبلغ كمتر فكر مي‌كنيد به استقلال بيايد؟
آندو يك استقلالي است. خانواده او هم استقلالي هستند و ما هم چشم‌‌انتظار چنين بازيكني هستيم.

ببخشيد ولي مجبوريم درباره شايعات اخير باز هم سؤال بپرسيم. مي‌گويند جواد نكونام در ليست خريد شما بود اما بعد از خريد سيدمهدي رحمتي به طور ناگهاني و خودجوش از سبد خريد شما خارج شد!
آيا من بايد به تمام شايعات جواب بدهم؟! (با لحني دوستانه‌تر) لطفاً قيد اين شايعات را بزنيد و سؤالات‌ اصلي را بپرسيد!

قرار شده جاسم كرار براساس خدماتي كه ارائه مي‌شود، پول بگيرد. آيا مي‌توانيد اين بازيكن پرحاشيه را مديريت كنيد؟
اين بار قرار شده قرارداد محكم‌تري با جاسم كرار بسته شود كه به نظرم كار درستي است. اين هافبك عراقي بازيكن خوب و مؤثري است كه به كار ما هم مي‌آيد. من با او كار كرده‌ام و فقط يك بار مشكل ايجاد شد.

منظورتان همان جر و بحث معروف بر سر زدن ضربه ايستگاهي با مجتبي جباري است كه در نهايت به اخراج جاسم كرار منجر شد؟
بله، همان يك بار بود. اميدوارم بتوانيم به كمك خود كرار و ساير استقلالي‌ها فصلي بي‌حاشيه و موفقيت‌آميز را پشت سر بگذاريم. من در كل نگاه مثبتي به همه قضايا دارم و نمي‌خواهم با افكار منفي خودم را درگير كنم.

از خريدهاي جديد خود راضي هستيد؟ يا بهتر است بپرسيم از عملكرد كميته نقل و انتقالات باشگاه استقلال در اين فصل رضايت داريد؟
دست بهرام اميري و علي‌ نظري‌جويباري درد نكند. مي‌دانم خريد و نگه داشتن بازيكن در اين فصل بسيار سخت است و دست همه اين دوستان و همين ‌طور آقاي افشارزاده درد نكند.

جابر انصاري‌ مي‌تواند يك فرهاد مجيدي يا اسماعيل شريفات ديگر باشد؟
مي‌تواند اما فراموش نكنيد فرهاد مجيدي بازيكن بزرگي بود. او يك فوتباليست اعجوبه و استثنايي است كه حالا حالا‌ها روي دستش نخواهد آمد. اسماعيل شريفات هم مهاجمي سرعتي و تكنيكي است كه تشخيص داد در فولاد بماند. جابر انصاري تازه به استقلال آمده ولي استعداد زيادي دارد. او فاكتورهايي براي درخشيدن در تيم ما دارد و اگر از حاشيه پرهيز كند و تمركزش را روي تمرين و مسابقه بگذارد، مي‌تواند سري توي سرها درآورد.

حالا كه اسم مجيدي به ميان آمد، مي‌خواستيم درباره انتخاب فرزاد مجيدي و آتيلا حجازي از شما بپرسيم. برخي‌ها معتقدند اين دو به تركيب كادرفني استقلال اضافه شدند تا هواداران مرحوم حجازي و فرهاد مجيدي از پرويز مظلومي حمايت كنند!
(خيلي خونسرد) شعار من در برنامه‌اي كه به استقلال ارائه دادم، آشتي با هواداران استقلال بود. حالا هم چنين قصدي دارم و چه خوب مي‌شود همه طرفداران استقلال با يكديگر متحد و همدل شوند. البته اين دو از جنس و خانواده استقلال هستند. همان ‌طور كه سيروس دين‌محمدي، محمد نوازي و حسين ترابپور چنين شرايطي دارند. اين افراد از لحاظ فني و اخلاقي مثل مجيد صالح نمونه هستند و ان‌شاءا... بتوانيم به اتفاق هم و با كمك همه هواداران استقلال فصل خوبي را پشت سر بگذاريم.

شما برنامه 3 ساله به استقلال داديد؟
بله، سال اول كسب سهميه آسيا، سال دوم گرفتن جام و سال سوم نيز حضور موفق در ليگ قهرمانان آسيا.

آقاي مظلومي، فراموش نكنيد تيم‌هاي بزرگي مثل استقلال تيم توقع هستند.
مي‌شود واضح‌تر بگوييد.

به طور مثال هواداران استقلال مثل طرفداران رئال‌مادريد و بارسلونا جام مي‌خواهند. آنها آنقدر تحمل ندارند و چه‌بسا به شما 3 سال زمان ندهند.
من هميشه به هواداران حق مي‌دهم. به لطف همين طرفداران استقلال است كه من پرويز مظلومي شدم. آنها بسيار فهيم هستند و شرايط را درك مي‌كنند. آدم بايد واقع‌بين باشد و حرفي بزند كه بتواند به آن عمل كند.

اين حرف بدان معناست كه امسال قول جام نمي‌دهيد؟
امسال هيچ قولي نمي‌دهم اما اين حرف به اين معني نيست كه دنبال جام نباشيم. ما تلاش مي‌كنيم سهميه آسيا را كسب كنيم و اگر هم به عناوين بهتري رسيديم، چه بهتر!

بسيار خب، در پايان حرف ناگفته‌اي نداريد؟
از شما و روزنامه خبرورزشي سپاسگزارم و فقط از هواداران استقلال مي‌خواهم در طول فصل ما را تنها نگذارند. استقلال براي موفقيت به شدت به حمايت هواداران نياز دارد. البته لطف اين عزيزان همواره شامل حال ما شده است.