به گزارش پارس به نقل از فارس، در این جشنواره که در دو رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار شد، رقابت بسیار خوبی میان ورزشکاران استان‌های مختلف در سالن شاهدیه یزد وجود داشت و در نهایت نیز تیم تهران توانست در هر دو رده سنی نوجوانان و جوانان به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

تیم تهران در این مسابقات توانست در مجموع تیمی 35 امتیاز کسب کند و پس از تهران، تیم لرستان با 31 امتیاز دوم شد و خراسان‌رضوی با 23 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

تیم‌های مازندران، توابع تهران و البرز نیز هر کدام به ترتیب با کسب امتیازهای 22، 21 و 18 در جایگاه سوم تا ششم قرار گرفتند.

نتایج انفرادی این مسابقات نیز در اوزان مختلف اعلام شد و در هر وزن شش نفر اول معرفی و تجلیل شدند.

در وزن 60 کیلوگرم، علیرضا رحمانی مقدم از لرستان، محمد طالبی از تهران، علیرضا اسدی از البرز، محمدمهدی بیگی از یزد، محمدحسن ایزدیاری از خوزستان و مهدی حسن‌‌آبادی از کرمانشاه به مقام‌های برتر دست یافتند.

در وزن 70 کیلوگرم نیز محمد آقایی‌منش از خراسان رضوی، امیرحسین رشیدی از لرستان، زمان نقی‌زاده از گیلان، میثم زارع از کرمانشاه، کمیل نورمحمدی از تهران و شاهین غنی‌نژاد از توابع تهران برتر شدند.

در وزن 80 کیلوگرم، سجاد حبیبی از تهران، حسین همتیان از لرستان، علی اکبری از مازندران، امید محمدی از البرز، محمدعلی آذرپیرا از توابع تهران و محمدرضا نهادی از خوزستان به مقام‌های برتر دست یافتند.

در وزن مثبت 80 کیلوگرم نیز امیررضا فتاحی از تهران، محمدرضا نوروزی از توابع تهران، امیرحسین برزگر از مازندران، محمد رستمی‌پور از خراسان رضوی، شهریار مرادی از کردستان و علی پیروج از کهکیلویه و بویر احمد به عناوین برتر دست یافتند.

به گزارش فارس، از آنجا که یزد در زمینه کشتی پهلوانی در سال‌های گذشته صاحب جایگاه بوده و افراد صاحب‌نامی همچون پهلوان یزدی در زمینه کشتی پهلوانی دارای شهرت ملی هستند، این مسابقات به میزبانی یزد برگزار شد.

در این مسابقات همچنین از نوه پهلوان یزدی و پیشکسوتان کشتی استان یزد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.