به گزارش پارس به نقل از مهر، علیرضا صالحی در مورد کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص رای صادر شده در مورد شکایت پیکان از راه‌آهن و اینکه مدیرعامل راه‌آهن معتقد است کمیته استیناف نمی‌توانست در این پرونده ورود کند، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: مدیرعامل باشگاه راه‌آهن به صلاحیت کمیته استیناف ایراد گرفته‌اند، درحالی‌که در ماده ۴۸ بند ۹ آئین‌نامه انضباطی آمده است تغییر نتیجه بازی در اختیار کمیته استیناف است.

وی اضافه کرد: در رای نسبت به موتومبا، راه‌آهن حق اعتراض داشت که در این مورد سکوت کرد. ضمن اینکه تشخیص صلاحیت کمیته رسیدگی تنها با آئین‌نامه است، حتی اگر نتیجه اشتباه بوده باشد و غیر قابل تجدیدنظر اعلام شده باشد، باز هم استیناف می‌تواند به پرونده ورود کند.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: آئین‌نامه می‌‌گوید احکام کمیته استیناف قطعی است اما این رسیدگی مجدد که قرار است یکشنبه صورت بگیرد به صورت ویژه است که در آئین‌نامه دیده شده؛ البته برای احکامی که قطعیت حاصل شده است اما درخواست تجدیدنظر ویژه در این رابطه وجود داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد: در دادگستری نیز به همین شکل این ماجرا وجود دارد و برای درخواست تجدیدنظر ویژه آئین‌نامه وجود دارد.

صالحی در مورد اینکه طبق بند ۱۴ ماده آئین‌نامه انضباطی، باشگاه پیکان باید ۲ ساعت بعد از پایان مسابقه به مورد تخلف باشگاه راه‌آهن اعتراض می‌کرد، خاطرنشان کرد: این پرونده مشمول ماده ۷۴ است که به جعل اسناد و تقلب در گواهی باز می‌گردد، پس همه دیدارهایی که این بازیکن در آن به میدان رفته، باید سه بر صفر می‌شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه این عمل را منطبق بر ماده ۶۸ آئین‌نامه ندانستیم، ضمن اینکه بندهای ۵ تا ۱۲ این ماده در مورد این پرونده صدق نمی‌کند.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در ماده ۷۴ ظرف زمان و بازیکن غیر مجاز وجود دارد که در باشگاه راه‌آهن هیچ‌کس نسبت به این حکم اعتراضی ندارد. ما به هیچ وجه کاری به ITC که فدراسیون صادر کرده، نداریم. زمانی‌که در تاریخ سیزدهم اسفندماه سال گذشته و مطابق با همان نامه‌ای که باشگاه راه‌آهن ارائه کرده بود، سازمان لیگ ورود نمی‌‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مدارکی که ارائه شده است، فدراسیون ترکیه اعلام کرد موتومبا تا سال ۲۰۱۵ با تیم قبلی قرارداد دارد و در ایمیل بعدی صراحتا اعلام شده که این بازیکن نمی‌تواند در پنجره نقل و انتقالات به تیم راه‌آهن اضافه شود.

صالحی همچنین گفت: ضمن اینکه مدیرعامل باشگاه راه‌آهن حتی بعد از عقد قرارداد هم طبق بند ۲ ماده ۷۴ وظیفه داشته در مورد بازیکنان جدید خود استعلام بگیرد.