دور دوم ریاست 4 ساله علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال تا چند ماه دیگر به پایان می رسد و پیش از پایان سال 94 باید مجمع فدراسیون به منظور انتخاب رئیس برگزار شود. علی کفاشیان رئیس فدراسیون که دومین دوره ریاست خود را به پایان می رساند، در مصاحبه های مختلف موضع مشخصی نگرفته و رسما نگفته که در انتخابات آینده فدراسیون شرکت می کند یا نه. او دو پهلو حرف زده و نمی توان از صحبت هایش برداشت مشخص و قاطعی داشت.

اما کفاشیان امروز کاری انجام داد که می توان برداشت کرد او قطعا در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام خواهد کرد و برای سومین بار نامزد ریاست فدراسیون پر مخاطب ترین رشته ورزشی ایران می شود. امروز سایت فدراسیون فوتبال خبری منتشر کرد با عنوان «انتصاب در فدراسیون فوتبال».
این مطلب، خبر از انتصاب 7 نفر در 6 کمیته فدراسیون فوتبال می دهد که در آن نوشته شده است: رئیس فدراسیون فوتبال طی احکامی جداگانه اسامی اعضای منصوب شده در شش کمیته فدراسیون را اعلام کرد. طی احکامی جداگانه از سوی علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، اعضای کمیته های داوران، فوتبال ساحلی، امور استانها، جوانان، مطالعات و راهبردی و حقوقی و تدوین مقررات منصوب شدند.
جالب است که تمامی این نفرات، روسای هیات های فوتبال در سراسر کشور هستند؛ نفراتی که در انتخابات فدراسیون نقش آفرینی خواهند کرد. بر همین اساس حبیب اله ابوالحسن شیرازی به عنوان عضو کمیته داوران، محمد نجفی (رئیس هیات فوتبال استان بوشهر) و قربانعلی الماسخاله (رئیس هیات فوتبال گیلان) به عنوان عضو کمیته فوتبال ساحلی، آبختی سنجابی (رئیس هیات فوتبال ایلام) و علیرضا محبی زنگنه (رئیس هیات فوتبال کرمانشاه) به عنوان عضو کمیته امور استانها، علی برات زاده (رئیس هیات فوتبال خراسان جنوبی) به عنوان عضو کمیته جوانان، غلامعلی هنرپیشه(رئیس هیات فوتبال استان فارس) به عنوان عضو کمیته مطالعات و راهبردی و طالب بیدختی (رئیس هیئت فوتبال استان سمنان) به عنوان عضو کمیته حقوقی و تدوین مقررات از سوی رئیس فدراسیون فوتبال منصوب شدند.
اینکه رئیس فدراسیون فوتبال برای روسای هیات فوتبال حکم صادر کرده و از آن ها در کمیته های مختلف فدراسیون فوتبال استفاده کند اصلا عجیب نیست. عجیب این است که چرا رئیس فدراسیون در فاصله 6 ماه مانده به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برای 7 نفر از افرادی که در مجمع انتخاباتی حق رای دارند حکم صادر می کند. این نفرات همان هایی هستند که هم خودشان، هم دوستانشان در دیگر هیات های استانی، نقش کلیدی در انتخاب رئیس فدراسیون دارند و اینکه کفاشیان از حالا این نفرات را وارد تیم خود کند، شاید چیزی جز یارکشی برای انتخابات 6 ماه بعد نباشد.